مهمترین ثمره پرداخت زکات فقرزدایی از جامعه است
کد خبر: 1399600
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

مهمترین ثمره پرداخت زکات فقرزدایی از جامعه است

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شهرستان شاهرود گفت: پرداخت زکات در جامعه فواید زیادی را به‌دنبال دارد و فقر را از بین می‌برد و اگر طالب سعادت دنیا و آخرت هستیم باید زکات بدهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، اکبر شبانزاده، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شاهرود ‌روز گذشته، 5 اردیبهشت‌ در اولین گردهمایی مبلغان و روحانیان زکات منطقه بسطام شهرستان شاهرود، زکات را یکی از فریضه‌های مهم و ارزشمند دانست و گفت: باید آموزه‌های دینی مربوط به زکات را به‌روز کنیم.

وی ندادن زکات و بی‌توجهی به آن را دارای اثرات منفی در دنیا و آخرت برشمرد و افزود: همه ما باید ظرفیت‌های موجود را قدر بدانیم و در جهت فرهنگ‌سازی حرکت کنیم چرا‌که توجه به زکات در برنامه‌های کاری روحانیان و مبلغان ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا پرداخت زکات فقر را در جامعه از بین می‌برد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شهرستان شاهرود ادامه داد: پرداخت زکات در جامعه فواید زیادی را به‌دنبال دارد و فقر را از بین می‌برد و اگر طالب سعادت دنیا و آخرت هستیم باید زکات بدهیم.

شبانزاده با اشاره به اینکه هم اکنون کار کمیته امداد در انجام فریضه بزرگ زکات مسجد‌محوری است، متذکر شد: روحانیان مساجد زکات را جمع‌آوری و ‌بین نیازمندان همان محله تقسیم کنند.

وی پرداخت زکات را در درجه اول مختص فقرا دانست و اظهار کرد: در مصرف زکات ‌فقرا مقدم هستند، لذا مسجد‌سازی و مدرسه‌سازی در مرحله دوم است و تا زمانی‌که در شهر فقیری باشد نباید در راه دیگری هزینه شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شهرستان شاهرود با یادآوری اینکه دولت مکلف شده تا در قبال زکات جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد معادل همان مبلغ را کمک می‌کند تا تحت‌نظر زکات‌دهنده هزینه شود که این امر خود نوعی اعتمادسازی است، اضافه کرد: مبلغان باید مردم را تشویق کنند تا زکات خود را به این نهاد پرداخت کنند.

captcha