دوره‌های تربیت معلم قرآن باید به‌عنوان ضمن خدمت اعمال شوند
کد خبر: 1398822
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

دوره‌های تربیت معلم قرآن باید به‌عنوان ضمن خدمت اعمال شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره گفت: دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم ویژه فرهنگیان و کارکنان دولت باید به‌عنوان ضمن خدمت محاسبه شوند.

محمدرضا خسروپور، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره در گفت‌‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: دوره‌های تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم که بیشترین مخاطبان را بین فرهنگیان و کارکنان دولت دارد، باید به‌عنوان ضمن خدمت اعمال شوند.
وی با اشاره به اینکه زمانی که این دوره ها به‌عنوان ضمن خدمت معرفی شوند، به طور قطع قشر بیشتری از فرهنگیان و کارکنان دولت تمایل به حضور در این دوره‌ها را خواهند داشت، افزود: این امر باعث تقویت فرهنگ قرآنی بین اقشار تأثیرگذار و گسترش آن در جامعه خواهد شد.
خسروپور با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره‌ها اعلام کرد: امیدواریم در پایان این دوره دانش‌آموختگان ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روش‌های نوین، علمی و تخصصی تدریس و آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن‌کریم و حفظ قرآن و با هدف جذب هرچه بیشتر مشتاقان فراگیری قرائت کلام وحی، آشنا شده و با همکاری سازمان دارالقرآن‌الکریم، نظامی یکپارچه و هماهنگ را درآموزش‌های عمومی قرائت و حفظ قرآن کریم کشور به اجرا گذارند.
وی در پایان یادآور شد: این دوره‌ها نه تنها بر کیفیت آموزش‌های قرآنی ارائه شده در کلاس‌های آموزش قرآن مؤثر خواهد بود، بلکه سبب می‌شود تا مربیان و معلمانی وارد صحنه آموزش قرآن شوند که از پیشینه اطلاعاتی قوی قرآن برخوردار هستند.

captcha