بالارفتن آمار طلاق، نشانه کناررفتن اخلاق از خانواده و جامعه است
کد خبر: 1377514
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
حجت الاسلام فرحزاد:

بالارفتن آمار طلاق، نشانه کناررفتن اخلاق از خانواده و جامعه است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه و استاد مباحث اخلاقی با بیان اینکه به دلیل ضعف اخلاقی در خانواده، زن و شوهر با کمترین اصطکاک دم از جدایی می‌زنند، گفت: بالارفتن آمار طلاق و پایین آمدن آمار ازدواج نشانه کنار رفتن اخلاق از خانواده و جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد دیشب، 30 بهمن در جمع مردم سبزوار، در محل حسینیه تازه تاسیس امامزاده شعیب(ع) این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه شاهد بالارفتن آمار طلاق و پایین آمدن آمار ازدواج هستیم که این نشانه کنار رفتن اخلاق از خانواده و جامعه است.

وی با بیان اینکه به دلیل ضعف اخلاقی در خانواده، زن و شوهر با کمترین اصطکاک دم از جدایی می‌زنند، افزود: کمبود اخلاق در جامعه مشکل زا شده و مادیات هم حلال مشکلات نیست، زیرا شاهد هستیم خانواده در بسیاری کشورها که از نظر مسائل مادی هم مشکلی ندارند به دلیل نبود ایمان، اخلاق، صداقت، پاکی و عفت از درون پاشیده است.

وی حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) که «حُسن الخُلق راس کُل بِر، خوش اخلاقی سرچشمه همه خوبی‌هاست» را بیان کرد و گفت: این حدیث از جانب شخصیتی است که سرچشمه همه علوم و حقایق و درب ورود به شهر علم پیامبر(ص) هستند.

وی با اظهار اینکه اخلاق مجموعه‌ای از صفات خوب است که باید رعایت آن را جدی بگیریم، اضافه کرد: خیر یعنی مطلق خوبی‌ها، کل یعنی همه خوبی‌ها و راس به معنی سرچشمه است لذا اگر به این سرچشمه دست یابیم همه خوبی‌ها به طور خودکار به وجود ما سرازیر می‌شوند.

وی گفت: خانواده حتی با داشتن مشکلات مالی و اقتصادی، با وجود اخلاق، گذشت و خوش خلقی است که می‌تواند پایدار بماند و در مقابل طبق فرمایشی از امام صادق(ع)، تندی، پرخاشگری و عصبانیت  کلید همه بدی‌ها است.

این استاد اخلاق و عرفان دلیل بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای اتمام مکارم اخلاقی بیان کرد و گفت: دینی که حضرت محمد(ص) پیام آور آن هستند، دین اخلاق و مکتب ما مکتب اخلاق است.

وی با عنوان این مطلب که دین مبین اسلام بالاترین منطق‌ها را دارد، افزود: در عین حال اخلاق معجزه می‌کند لذا پیامبر(ص) با اخلاق و رفتار خوش، عالم را متحول کردند.

وی بر رعایت اخلاق، مدارا و الگو قراردادن پیامبر(ص) به ویژه توسط روحانیون، افراد متدین و مذهبی، معلمان، پدران و مادران تأکید کرد و گفت: متاسفانه اخلاق تند و خشن برخی افراد متدین موجب دین زدگی کودکان، نوجوانان و جوانان ما می‌شود.

وی در بیان اهمیت خوش خلقی، با اظهار اینکه در امر انتخاب همسر، اخلاق حتی بر دین مقدم شده است، ادامه داد: اهمیت اخلاق خوش تا آنجاست که اگر حتی کافری دارای اخلاق خوش باشد، همین خصیصه او را به راه بهشت می‌کشاند و در مقابل مسلمانانی که تند و خشن هستند جهنم نصیبشان می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت موسی(ع)، بدترین چیزها را غضب عنوان کرده زیرا موجب غضب خداوند می‌شود و ادامه داد: وهابی‌ها، تکفیری‌ها و سلفی‌ها که به نام اسلام در سوریه و دیگر کشورها آتش افروزی می‌کنند از اسرائیل و آمریکا هم بدترند.

حجت‌الاسلام فرحزاد در بخشی از سخنانش اظهار کرد: حجاب عامل پیشگیری از طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‌هاست به گونه‌ای که آرامش و امنیت را برای خانواده و جامعه به ارمغان می‌آورد.

وی ضمن تأکید بر هوشیاری بانوان محجبه در مقابل کسانی که بدحجابی و بی حجابی را ترویج می‌کنند، گفت: بایستی بسیار مراقب حجاب، عفت، اخلاق و روابط درست خود و جوانانمان باشیم.

مدرس حوزه علمیه قم در مورد فضیلت ذکر صلوات نیز گفت: ما ذکر زیاد داریم اما ذکری که جامع، کامل، دارای فضیلت، ثواب و خاصیت‌های فراوان باشد نداریم مگر ذکر صلوات بر محمد و آل محمد و به فرموده پیامبر(ص)، کسانی که مداومت بر این ذکر کنند در روز قیامت با ایشان که اول شخصیت عالم هستند محشور می‌شوند.

حجت‌الاسلام فرحزاد شیعه بودن و ولایتمداری مردم سبزوار را یکی از افتخارات این شهرستان برشمرد و گفت: غیر ممکن است کسی به محضر خداوند و پیامبر راه یابد مگر اینکه از طریق حضرت علی(ع) باشد.

سید رضا حسینی، مدیر اجرایی و داخلی حرم امامزاده شعیب(ع) سبزوار نیز در حاشیه این برنامه گفت: حسینیه تازه تاسیس این امامزده در زیربنای 400 متر مربع و اختصاص هزینه هفت میلیارد ریال تاکنون، قرار است فردا با حضور شماری از مسئولان شهرستان به طور رسمی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه ساختمانی که حسینیه در آن احداث شده شامل یک و نیم طبقه دیگر نیز هست، گفت: نیم طبقه این ساختمان به عنوان حسینیه  بانوان در زیربنای 200 متر مربع در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و برای تکمیل بقیه این ساختمان نیاز به کمک خیران داریم.

یادآور می‌شود، حسینیه تازه تاسیس امامزاده شعیب(ع) سبزوار در ضلع غربی این  امامزاده واقع است.

captcha