پرداخت زکات؛ عاملی مؤثر برای ایجاد همدلی، اخوت و برابری
کد خبر: 1366601
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵

پرداخت زکات؛ عاملی مؤثر برای ایجاد همدلی، اخوت و برابری

گروه اجتماعی: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در آیات قرآن به امر پرداخت زکات تأکید شده است، گفت: پرداخت زکات موجب همدلی، یگانگی، اخوت و برابری می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در چهارمین همایش هم‌اندیشی و تشویق فعالان عرصه زکات که امروز، ششم بهمن در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) در زمان حیات خود زکات را جمع‌آوری و میان فقرا تقسیم می‌کردند، اظهار کرد: مسئولیت جمع‌آوری زکات در جامعه اسلامی بر‌عهده رهبر و حکومت حاکمه آن کشور اسلامی است.



وی با اشاره به لزوم پرداخت زکات و خمس توسط مسلمانان، افزود: زکات جزو فروع دین است که بارها در قرآن کریم به لزوم پرداخت آن توسط ثروتمندان اشاره شده است.



ماموستا مجتهدی عنوان کرد: پرداخت زکات موجب وحدت بین فقیر و غنی و اهل تشیع و تسنن می‌شود.



وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم بعد از اقامه نماز به امر پرداخت زکات تأکید ویژه‌‌ای شده است، اعلام کرد: پرداخت زکات موجب همدلی، یگانگی، اخوت و برابری می‌شود. 



رئیس شورای زکات استان کردستان با بیان اینکه پرداخت زکات اثرات و برکات بی‌شماری را نصیب فرد پرداخت‌کننده آن می‌کند، تصریح کرد: دادن زکات فاصله طبقاتی میان فقیر و غنی را کاهش می‌دهد.



وی با اشاره به لزوم پرداخت بیشتر زکات در استان کردستان، ذکر کرد: سستی دین و اهمیت ندادن به آموزه‌های اسلامی موجب کم‌رنگ شدن این فریضه حسنه در جوامع اسلامی شده است.



ماموستا مجتهدی عنوان کرد: متأسفانه دشمنان در پی برانداختن حکومت‌های اسلامی هستند که در این زمینه مسلمانان باید بسیار هوشیار بوده و بهانه دست دشمنان اسلام ندهند.



وی در پایان یادآور شد: رهبر فرزانه جمهوری اسلام ایران قایل به اجرای تمامی احکام اسلامی هستند و همواره دغدغه ایشان، ترویج دین اسلام و قرآن بوده است.

captcha