برگزاری مسابقات کتابخوانی «علم دینی»
کد خبر: 1365842
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

برگزاری مسابقات کتابخوانی «علم دینی»

گروه اندیشه: مؤسسه علم دینی صدرا با هدف آشنا ساختن و تعمیق دانش مخاطبان خود اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی دوره‌ای کرده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، واحد دانش‌افزایی مؤسسه علم دینی صدرا به منظور توسعه و تعمیق مباحث ارائه شده در دوره‌های مختلف آموزشی این مؤسسه، قصد دارد در هر فصل اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی کند.



بنا بر این گزارش، هدف از این طرح این است که مخاطبان در صورت علاقه با حوزه‌های مختلف مرتبط با مقوله علم دینی آشنایی هر چه بیشتری پیدا کرده و علاوه بر یادآوری مباحث فراگرفته شده به تعمیق و گسترش دانش خود بپردازند.



لازم به ذکر است که در حال حاضر این مسابقات مختص به شرکت‌کنندگان در دوره‌های مختلف مؤسسه علم دینی است و فعلاً امکان شرکت عموم میسر نیست.



همچنین گفتنی است که در هر دوره که به صورت فصلی برگزار می‌شود، به منظور پوشش علایق و سلایق و توانایی‌های متفاوت مخاطبان، چهار کتاب معرفی می‌شود.



علاقه‌مندان می‌توانند با تکمیل فرم ثبت‌نام و انتخاب یک یا چند کتاب، در مسابقه آزمون مربوطه شرکت کنند.



برای شرکت‌کنندگان در این طرح، نام کاربری و رمز ورود به سامانه مجازی علم دینی، جهت شرکت در مباحثات مرتبط با کتاب مورد نظر و استفاده از مطالب حاشیه‌ای و خلاصه‌های ارائه شده ارسال می‌شود و در فرصت ارائه شده برای مطالعه کتاب، برخی سوالات، نکات مهم و گاه خلاصه‌هایی از کتاب از طریق «سامانه مجازی علم دینی» در دسترس شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.



کتاب‌های «معرفت‌شناسی» از حسن معلمی، «فرهنگ و تمدن اسلامی» از علی‌اکبر ولایتی، «اسلام و تنگناهای انسان متجدد» از سیدحسین نصر با ترجمه انشاء‌الله رحمتی، «عقل و وحی» از حسن یوسفیان و احمدحسین شریفی، کتاب‌های پیشنهادی معرفی شده دوره زمستان مسابقات کتابخوانی مؤسسه علم دینی صدرا است.

captcha