برگزاری نشست قرآن‌پژوهی و طب ویژه اعضای هیئت علمی و اساتید علوم پزشکی
کد خبر: 1359477
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
محمدی عنوان کرد:

برگزاری نشست قرآن‌پژوهی و طب ویژه اعضای هیئت علمی و اساتید علوم پزشکی

گروه سلامت: مسئول مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم از برگزاری نشست صبح فردا قرآن‌پژوهی و طب این مجموعه دانشگاهی خبر داد.


سیدمحمد محمدی، مسئول مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری نشست قرآن‌پژوهی و طب ویژه اعضای هیئت علمی، کارشناسان فرهنگی و قرآن و عترت و اساتید این مجموعه، عنوان کرد: با توجه به ارتباط این کتاب آسمانی و معصومین(ع) با منبع وحی و اینکه تمام حقایق و کلیات هدایت و رستگاری بشر در این صحیفه آسمانی و بیان معصومین(ع) بیان شده است، بنابراین ضروری‌ست تمام علوم که سال‌ها در انحصار مکاتب مادی قرار داشته‌اند، از منظر قرآن و عترت بررسی شوند.



وی با بیان اینکه نشست یاد شده صبح فردا، 26 دی‌ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: بررسی رابطه قرآن و عترت و علم طب، ایجاد روحیه قرآن‌پژوهی در اعضا هیئت علمی‌، اساتید دانشگاه و گروه‌های هدف و نیز بررسی جایگاه نظام سلامت (بهداشت، درمان، توانبخشی و آموزش) در قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این نشست است.



محمدی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته منبع‌شناسی قرآن، عترت و سلامت، شیوه‌های پژوهش علمی در حوزه قرآن، عترت و سلامت و سلامت جسمی در قرآن، عترت و سلامت توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی واشیان، مدیر گروه فقه و حقوق پزشکی جامعه المصطفی(ص) و روش‌شناسی قرآن، عترت و سلامت نیز توسط غلامرضا نورمحمدی، معاون مرکز تحقیقات طب اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) ارائه خواهد شد.



مسئول مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه برای اعضای هیئت علمی امتیاز فرهنگی براساس ماده یکم آیین‌نامه ارتقای مرتبه علمی موسسات آموزشی و پژوهشی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم این کارگاه مقدمه‌ای باشد برای تعمیم این قبیل این برنامه‌ها و درصددیم تا بتوانیم این کارگاه را برای دوره‌ها و گروه‌های بعدی نیز برگزار کنیم.



برگزاری نخستین دوره جشنواره عترت با رویکرد امام شناسی



وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره عترت با رویکرد امام شناسی در وزارت بهداشت، اضافه کرد: در جلسه‌ای که اخیار با حضور اعضا و دبیران شورای مشورتی مناطق پنجگانه کل کشور در مرکز قران و عترت وزارت بهداشت برگزار شده بود، مصوب شد که این جشنواره به صورت هر ساله برگزار شود و هر سال هم محوریت و موضوعیت کار در ارتباط با یکی از ائمه معصمومین(ع) باشد.



مسئول مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش پایانی سخنان خود گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته موضوع امسال جشنواره امام علی(ع) است که تمامی آثار به صورت مقاله، پژوهش و یا به شکل نماهنگ با موضوعیت حضرت علی(ع) به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود.

captcha