برنامه‌های دهه فجر عامل ترویج سبک زندگی اسلامی در دانشگاه‌ها باشد
کد خبر: 1350954
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

برنامه‌های دهه فجر عامل ترویج سبک زندگی اسلامی در دانشگاه‌ها باشد

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان گفت: در برنامه‌های دهه فجر امسال می‌توان در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بین دانشجویان و دانشگاهیان گام برداشت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ایوب مرادی، رئیس دانشگاه پیام نوراستان کردستان امروز، 15 دی  در اولین نشست کمیته دانشگاهیان ستاد سی و پنجمین دهه فجر استان  اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها است و می‌توان با گنجاندن آن در برنامه‌های دهه فجر در این راستا اقدامات اساسی را انجام داد.



وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال در 10 مرکز تابعه دانشگاه پیام نور کردستان ویژه‌برنامه‌های مختلفی با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود، افزود: برگزاری مناسب این برنامه‌ها نیازمند هماهنگی و حضور مدیران دانشگاهی است.



رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان با بیان اینکه هر ساله دانشگاه در ایام دهه فجر و متناسب با روزهای این ایام برنامه‌های خاصی را اجرا می‌کند، اعلام کرد: بر اساس نیاز فرهنگی لازم است تا در مراکز عالی دانشگاهی پایه‌های فرهنگی مرتفع شود و توجه به این نیاز مستلزم ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف با حضور دانشجویان دارد.



رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان به‌مناسبت ایام الله دهه فجر بیان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی همزمان با روز همایش مشترک دانشگاهیان نیز از دیگر دستاوردهای ثمربخش و در عین حال ارزشمند دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی است که می‌تواند حضور مؤثر دانشگاه را در تمام عرصه‌های کشور به نمایش بگذارد.



مرادی با بیان اینکه می‌توان به همین مناسبت در سطح دانشگاه‌ها به برگزاری مسابقه‌های مختلف ورزشی اقدام کرد، ادامه داد: برگزاری این چنین مسابقه‌هایی نیازمند حضور گسترده دانشجویان است.



وی بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای تبیین دستاوردهای انقلاب یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از توان دانشجویان برای حفظ این دستاوردها می‌تواند بسیار مؤثر باشد.



رئیس دانشگاه پیام نور کردستان در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته به‌مناسبت ایام الله دهه فجر برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی کوه‌‌پیمایی مشترک دانشگاهیان، برگزاری مسابقات ورزشی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری شاهد برگزاری برنامه‌های متناسب با این ایام در سطح دانشگاه‌های استان باشیم.

captcha