لزوم استفاده از ظرفیت مساجد در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات
کد خبر: 1346391
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
فرماندار ممسنی تأکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت مساجد در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات

گروه اجتماعی: باید از ظرفیت‌های مساجد و هیئت امنای آن‌ها استفاده کرد و با یک اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب زمینه‌ای به‌وجود آید تا مردم نسبت به احیای این فرضیه الهی اقدام کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، ستاد احیاء زکات شهرستان ممسنی امروز، 3 دی‌‌ با حضور نمایندگان ادارات مختلف در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه داد.



سیدجواد هاشمی، فرماندار ممسنی در این نشست بر ضرورت توجه به فریضه الهی زکات تأکید کرد و گفت: پرداخت زکات باعث توسعه عدالت اجتماعی و رونق اقتصادی جامعه اسلامی می‌شود که افراد جامعه نیز باید به‌موقع زکات خود را پرداخت کنند.



وی افزود: باید از ظرفیت‌های مساجد و هیئت امنای آن‌ها استفاده کرد و با یک اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب زمینه‌ای به‌وجود آید تا مردم نسبت به احیای این فرضیه الهی اقدام کنند.



هاشمی اظهار کرد: اگر زکات به‌معنای واقعی در جامعه اسلامی احیا شود نه تنها سلامت اقتصادی بلکه در سلامت همه جامعه ارزشی، اعتقادی و اخلاقی نمود پیدا می‌کند و ریشه بسیاری از مفاسد نیز با پرداخت زکات و توجه به احیای آن برطرف می‌شود.



فرماندار ممسنی اظهار کرد: نقش مسئولان و روحانیان در اطلاع‌رسانی به مردم از جایگاه بالایی برخوردار است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود جهت احیای زکات استفاده کرد. 

captcha