ایمان، تقوا و تسلط بر علوم اسلامی؛ ملزومات موفقیت طلاب
کد خبر: 1326232
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
استاد حوزه عنوان کرد:

ایمان، تقوا و تسلط بر علوم اسلامی؛ ملزومات موفقیت طلاب

گروه حوزه‌های علمیه: حجت‌الاسلام حسینی ایمان، تقوا، دانش را پیش شرط موفقیت طلاب دانست و گفت: طلاب باید تقوا، تهجد، تعبد و عبادت را در برنامه اخلاقی خود قرار دهند و در مرحله بعدخود را مسلح به علوم اسلامی و مجهز به معارف اهل بیت(ع) کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی، استاد حوزه علمیه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) گفت: طلاب علوم دینی باید علم آموزی را اولویت اول خود قرار بدهند، طلبه‌ای که در زمینه‌ علم موفق باشد؛ در زمینه‌های دیگر نیز به لطف خدا موفق خواهد بود.



وی افزود : سرمایه‌ای که طلبه در سال‌های اولیه تحصیل خود کسب کرده؛ تا آخر عمر او همراه اوست و طلبه‌ای در آینده موفق خواهد بود که بار خود را در همان ابتدای طلبگی و ایام جوانی ببندد.



حجت‌الاسلام حسینی افزود: طلبگی کار بسیار عظیم و مهمی است و طلاب نباید از عظمت و ارزش کار خود غافل باشند؛ یاری دین خدا و یاری مردم اصلی‌ترین کار طلاب حوزه‌های علمیه است و اگر این مهم را فراموش نکنند در همه عرصه‌ها موفق خواهند بود و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی پیشرفت آنان را بگیرد.



این مدرس حوزه تصریح کرد: طلبه‌ واقعی در هر زمان و مکانی که هست به رسالت تبلیغی خود عمل می‌کند و این بهترین خدمت به دین و اسلام است.



وی ایمان، تقوا، علم و دانش را پیش شرط موفقیت طلاب دانست و گفت: طلبه‌ای موفق است که در مرحله اول تقوا، تهجد، تعبد و عبادت را در برنامه اخلاقی خود قرار داده و در مرحله دوم خود را مسلح به علوم اسلامی و مجهز به معارف اهل بیت(ع) کند.



مدرس سطوح عالی حوزه در پایان گفت:اگر طلبه‌ای بخواهد در علم آموزی و تبلیغ و زندگی شخصی و همه عرصه‌های دیگر زندگی خود موفق باشد باید به خداوند متعال در همه عرصه‌ها اعتماد داشته باشد.

captcha