مقابله با انحرافات دینی ویژگی برجسته دوران امامت امام سجاد(ع) است
کد خبر: 1318425
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
حجت‌الاسلام شکوری:

مقابله با انحرافات دینی ویژگی برجسته دوران امامت امام سجاد(ع) است

گروه اندیشه: امام جمعه خوی در تشریح اوضاع سیاسی حاکم بر دوران امامت امام سجاد(ع)، مهم‌ترین رسالت این امام بزرگوار در صیانت از مکتب تشیع را مقابله با انحرافات دینی عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی دیروز، 26 آبان در جمع عزاداران حسینی دانشگاه آزاد اسلامی خوی که به‌مناسبت گرامیداشت شهادت امام سجاد(ع) در مسجد بقیةالله اعظم این دانشگاه ترتیب یافت به بیان ویژگی‌های کوفیان و تبیین جایگاه امام حسین(ع) پرداخت و گفت: نقش حضرت زینب کبری(س) در ماندگاری و جاودانی نهضت کربلا بی‌بدیل است.



وی با تشریح ابعاد سیاسی زندگانی حضرت امام زین‌العابدین(ع) نیز گفت: دوره‌ای که امام سجاد(ع) در آن زندگی می‌کرد، دورانی بود که همه ارزش‌های دینی توسط امویان دستخوش تحریف و تغییر قرار گرفته و مردم مدینه باید به‌عنوان برده یزید، با او بیعت می‌کردند.



حجت‌الاسلام شکوری ادامه داد: احکام اسلامی بازیچه دست افرادی چون ابن زیاد، حجاج و عبدالملک بن مروان بود، در چنین شرایطی که تصور نابودی اساس تشیع وجود داشت، امام سجاد(ع) باید کار را از صفر شروع می کردند و مردم را به سمت اهل‌ بیت(ع) متوجه می‌کردند.



امام جمعه خوی اظهار کرد: تاریخ گواه است که امام سجاد(ع) در طول 34 سال فعالیت، شیعه را از یکی از سخت‌ترین دوران‌های حیات خویش عبور داد، دورانی که جز سرکوبی شیعه به وسیله زبیریان و امویان، نشان روشنی ندارد.

captcha