مراسم سالروز شهادت امام سجاد(ع) در سیمرغ برگزار شد
کد خبر: 1317932
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

مراسم سالروز شهادت امام سجاد(ع) در سیمرغ برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاری / حمیدرضا گل‌محمدی: مراسم سالروز شهادت امام سجاد(ع) با حضور جمعی از محبّان و دوستداران اهل بیت(ع) شام‌گاه جمعه، 24 آبان‌ماه در مسجد جامع شهرستان سیمرغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مازندران، حجت‌الاسلام قاسم روحانی‌فرد، مسئول اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ  در این مراسم که شب جمعه، 24 آبان‌ماه برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در واقعه کربلا حضور داشت ولی بر اساس مصلحت خداوندی مدتی مریض شدند تا هم تکلیف جهاد از او  برداشته شود و هم دشمن از کشتن او صرف ‌نظر کند.

وی افزود: بعد از واقعه عاشورا امام سجاد(ع) جهت انتشار دین و تقویت آن اقدام کرد و با وجود نظارت شدید با درایت بسیار در قالب دعا در راه تبلیغ دین تلاش‌های بسیاری انجام داد.

روحانی‌فرد تصریح کرد: عاشورای حسینی، کتاب سرخی بود که تفسیر ناب آن از زبان امام سجاد(ع) تراوید، او با اسارت خویش، آزادی را تفسیر و با خطبه‌هایش سرود بیداری خواند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ  خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) بازمانده واقعه عاشورا و شاهد واقعه عظیم کربلا بود که با صحیفه سجادیه‌اش فرهنگ عاشورا را با زبان دعا زنده نگه‌ داشت.

captcha