مهم‌ترین کانون برای تربیت نسل مهدوی، خانواده است
کد خبر: 1316299
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
قنبرپور:

مهم‌ترین کانون برای تربیت نسل مهدوی، خانواده است

گروه اندیشه: عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به نقش کلیدی زنان در تحقق جامعه مهدوی، مهم‌ترین کانون را برای تربیت نسل متعهد و منتظر مهدوی خانواده دانست.


معصومه قنبرپور، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرانی خوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار کرد: زنان به‌عنوان نیمی از قشر جامعه نقش کلیدی و محوری در رسیدن به جامعه ایده‌آل مهدوی دارند.



وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) افزود: در این روایت آمده است که 50  نفر از 313 یار امام زمان(عج) را در هنگام ظهور زنان تشکیل می‌دهند و همچنین می‌فرمایند 400 نفر از زنان نیز در رکاب حضرت عیسی(ع) به همراهی حضرت مهدی(عج) خواهند آمد و حضرت عیسی(ع) به همراه 800 نفر از مردان و 400 نفر از زنان از بهترین و شایستگان روی زمین حضرت مهدی(عج) را در برپایی حکومت جهانی یاری می‌کنند.



این دکترای علوم قرآن و حدیث با بیان اینکه روایت‌های دینی با مضموم فوق بیانگر نقش و جایگاه مؤثر زنان در استقرار حکومت مهدوی و فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور است، گفت: البته نقش کلیدی و محوری زن در فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور را باید در قالب نقش همسری و مادری در خانواده مورد توجه قرار داد.



قنبر پور اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال ارزش‌های دینی و مهدوی در خانواده زنان و مادران هستند تا جایی که امام راحل فرمودند: همان‌طور که قرآن انسان‌ساز است زن نیز انسان‌ساز است.



این استاد دانشگاه ادامه داد: بنابراین زن می‌تواند خانواده را به مؤثرترین کانون برای تربیت و پرورش نسل متعهد و معتقد مهدوی تبدیل کند و این کار در سایه توجه به تربیت دینی و انتقال حب اهل بیت(ع) و امام عصر(عج) به فرزندان انجام می‌شود.



عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی با تصریح اینکه هیچ جنبشی بدون زن مؤثر نبوده است به نقش زن در ماندگاری نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: در قیام عاشورا حضرت زینب(س) با انتقال ارزش‌های عاشورایی احیاگر حماسه کربلا برای نسل‌ها و قرن‌های بعد شدند.



قنبر پور خاطرنشان کرد: زنان با حضور مؤثر و مبتنی بر بصیرت و آگاهی کافی می‌توانند هم در خانواده و هم در جامعه در انتقال ارزش‌ها و فرهنگ مهدوی مؤثر باشند و این تأثیر بستگی به نحوه تربیت دینی و معنوی زنان و دختران جامعه دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

captcha