حرم امامزادگان علی‌بن‌ حمزه(ع) و سید علاءالدین‌ حسین(ع)؛ میزبان عزاداران حسینی
کد خبر: 1310931
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

حرم امامزادگان علی‌بن‌ حمزه(ع) و سید علاءالدین‌ حسین(ع)؛ میزبان عزاداران حسینی

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام صفری‌گرایی گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ایام محرم‌الحرام ویژه‌برنامه‌هایی در حرم مطهر علی‌بن‌حمزه(ع)و سیدعلاءالدین‌حسین(ع) برگزار می‌شود و این 2 حرم مطهر میزبان عزاداران حسینی هستند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین رحیم صفری‌گرایی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز امروز دوشنبه، 13 آبان در جمع خبرنگاران گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ایام محرم‌الحرام ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر علی‌بن‌حمزه(ع) و سید علاءالدین‌ حسین(ع) برگزار می‌شود.



وی تصریح کرد: همه ساله در ایام محرم، حرم مطهر امامزادگان شیراز با برنامه‌های سوگواری میزبان عزاداران حسینی است که امسال نیز همچون سال‌های قبل، حرم مطهر این امامزادگان مراسم‌های خود را در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اجرا می‌کنند.



حجت‌الاسلام صفری‌گرایی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در ماه محرم افزود: محور این مراسم‌ها برگزاری زیارت عاشورای حسینی، سخنرانی، روضه‌خوانی، عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) و برپایی خیمه معرفت است که عموم مردم می‌توانند از این خدمات فرهنگی و دینی بهرمند شوند.



سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز بیان کرد: در‌خصوص دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه‌ریزی مناسبی در این جهت صورت گرفته است که با دعوت از سخنرانان به‌نام کشوری و مداحان اهل‌ بیت(ع) به‌دنبال تحقق این فرمایش رهبر معظم انقلاب هستیم.



وی اظهار کرد: در همین راستا در حرم مطهر علی‌بن‌ حمزه(ع) مراسم‌هایی در دهه اول محرم برگزار می‌شود که یکی زیارت عاشورای حسینی و سخنرانی از ساعت 6 الی 8 صبح و دیگری سخنرانی حجت‌الاسلام حسینیان و مداحی علی پورپخش بعد از نماز مغرب و عشاء است.



این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حرم مطهر سید علاءالدین‌ حسین(ع) نیز به‌مدت 13 شب بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان عزاداران حسینی است که 10 شب اول محرم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی‌اردکانی، امام جمعه موقت شیراز و 3 شب بعد از آن نیز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس سخنرانی دارند.



حجت‌الاسلام صفری‌گرایی با اشاره به تجمع هیئات عزاداری در حرم‌های مطهر امامزادگان، ابراز کرد: از شب اول محرم هر شب از ساعت 9 الی 12 شب حرم مطهر سید علاءالدین‌ حسین(ع) میزبان دسته‌جات سینه‌زنی و هیئات عزدارای است که هیئت امنا و خدام حرم به استقبال آنان می‌روند و همچنین ایستگاه صلواتی نیز در این حرم مطهر هر شب برقرار است.

captcha