بخش مهمی از توسعه کشور در گرو فضای مجازی است
کد خبر: 1310519
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴

بخش مهمی از توسعه کشور در گرو فضای مجازی است

گروه فضای مجازی: دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی بخش مهمی از توسعه کشور و یکی از راه حل‌های اصلی چالش‌های پیش رو را مرتبط با فضای مجازی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدحسن انتظاری که روز گذشته، شنبه، یازدهم آبان‌ماه با حضور رئیس‌جمهور و با رأی اکثریت اعضای شورای عالی فضای مجازی به سمت دبیری این شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور انتخاب شد، در اولین مصاحبه اختصاصی خود که با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت انجام شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت شورای عالی فضای مجازی گفت: از نظر ایشان فضای مجازی یک بخش مهمی از توسعه آینده کشور است و چالش‌هایی که بعضا در جامعه با آن دست به گریبان هستیم با توسعه فضای مجازی کشور به طور هدفمند و یکپارچه حل خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که باید در مرکز ملی فضای مجازی در کشور دنبال شود، گفت: ساختار مرکز ملی فضای مجازی باید به گونه‌ای مورد بازنگری قرار گیرد که نسبت به پیاده کردن اهداف شورای عالی فضای مجازی رویکردی راهبردی داشته باشد.

به گفته انتظاری خودداری از ورود در امور اجرایی، برنامه‌ریزی در امور راهبردی  و طراحی برنامه‌های کلان و ملی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی را از جمله اقدامات شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص برنامه‌های مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور نیز گفت: این مرکز در واقع بحث هماهنگی و هدایت جریان‌های مرتبط را به عهده دارد و موضوع طراحی کلی شبکه در لایحه راهبردی را اجرا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اینکه چه خدماتی در این شبکه به شهروندان و دستگاه‌های مختلف ارائه شود و همچنین ارتباط آنها با شبکه جهانی چگونه باید باشد، مسائلی است که در مرکز ملی فضای مجازی با همکاری همه دستگاه‌ها تدوین می‌شود.

captcha