جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین موجب بیداری جوامع بین‌المللی شده است
کد خبر: 4212838
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی:

جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین موجب بیداری جوامع بین‌المللی شده است

رسول خداوردی‌وند کشتیبان گفت: جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین نشان می‌دهد، خون افراد مظلوم موجب بیداری جوامع شده و اعتراض‌های حمایتی در سراسر جهان به این امر صحه می‌گذارد.

رسول خداوردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی‌، رسول خداوردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، ۹ اردیبهشت ماه در تجمع حمایت دانشگاهیان معترض به آمریکا و اروپا نسبت به نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: ما همه مطمئن هستیم که قدس شریف آزاد و به دامان جهان اسلام بازخواهد گشت زیرا در جبهه حق و باطل و خیر و شر پیروزی با جبهه حق و خیر خواهد بود.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس دید بلندی که امام راحل نسبت به موضوع فلسطین داشت حرکت می‌کند، امام خمینی(ره) معتقد بود که آرمان و موضوع فلسطین باید مسئله اصلی جهان اسلام و جوامع بین‌المللی باشد و بر همین اساس مباحث جمهوری اسلامی پیش رفته است.

خداوردی‌وند بیان کرد: در حال حاضر هم این نظام ارزشمند حامی اصلی فلسطین است و اصول سیاست خارجه ما هم براساس حمایت از مظلوم است و فرقی بین ادیان و مداهب در این زمینه وجود ندارد و باید از مظلوم حمایت کرد که وظیفه آحاد جوامع محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فلسطین فقط موضوع ایران نیست بلکه موضوع جهان اسلام و جهان عرب است و بیداری این جوامع که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاده موجب آشکار شدن حقانیت فلسطین شده و‌ مسجدالاقصی که قبله اول مسلمانان بود و اکنون هویت دینی محسوب می‌شود و باید آزاد شده و به آغوش جهان اسلام باز گردد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امام راحل فرمودند که:« فلسطین پاره تن اسلام است» و باید با الهام گیری از این موضوع در جهت آزادی و حمایت از آن کوشید و در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کرد.

وی گفت: ساختار بین‌الملل نیز اشغال شدن کشور فلسطین را پذیرفته حتی در معاهده‌ای آمده که نصف فلسطین به یهودیان و نصف آن به فلسطینیان داده شود ولی ما در نظام جمهوری اسلامی معتقدیم که تمامیت ارزی این کشور متعلق به مردم مظلوم فلسطین است.

خداوردی‌وند عنوان کرد: باید پنج میلیون آواره فلسطینی به این کشور بازگردند و با افراد باقی مانده همه پرسی صورت گیرد و برای اسقرار حکومت در این سرزمین تصمیم بگیرند.

وی افزود: جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین که موجب شهادت حدود چهل هزار نفر از مردم این کشور شده و نزدیک به چهل هزار نفر دیگر نیز مفقودند و حتی آمار بالاتر از این تعداد است که نشان می‌دهد، خون افراد مظلوم موجب به‌وجود آمدن بیداری جوامع شده و اعتراض‌های حمایتی در سراسر جهان به این امر صحه می‌گذارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اتفاقات چند روز اخیر دانشگاه‌های آمریکا نیز حقانیت فلسطین را ثابت می‌کند و دانشجویان نزدیک به دویست دانشگاه این کشور اعتراض کرده و حمایت‌های مسالمت‌آمیز از فلسطین را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: دایره اعتراضات در آمریکا و سایر کشورها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بسیار گسترده‌تر شده که آثار و پیامدهای جبهه مقاومت است و موجب شده نقاب ریا از چهره نظام سلطه و آمریکا برداشته شود و آزادی بیان و حقوق بشر در این کشور فقط شعار داده می‌شود.

خداوردی‌وند بیان کرد: پیروزی جبهه آگاهی بر جبهه نظامی نیز از دستاوردهای بیداری جوامع است یعنی آگاهی مردم دنیا موجب بیداری وجدان‌های افراد شده و پیام داخلی به جبهه براندازان که سال گذشته به اغتشاشات دامن زدند نیز نقاب از چهره این افراد نیز کنار رفته است.

انتهای پیام
captcha