برای مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی با زبان محبت‌آمیز نقش‌آفرینی کنیم
کد خبر: 4212522
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

برای مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی با زبان محبت‌آمیز نقش‌آفرینی کنیم

یک کارشناس دینی با اشاره به راه‌اندازی جنگ فرهنگی دشمنان در حوزه حجاب و عفاف گفت: برای مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی همچون بی‌حجابی هر یک از ما وظیفه داریم تا با آگاهی‌بخشی و ارائه الگو‌های شخصیتی مناسب برای معرفی بهتر حجاب با استفاده از زبان محبت‌آمیز نقش‌آفرینی کنیم.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی کارشناس دینی

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از کرمانشاه رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی را یک ضرورت دینی دانست و گفت: در ابتدای این موضوع بهتر است گریزی به موضوع تهاجم فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف داشته باشیم و بدانیم دشمن برای ترویج فرهنگ برهنگی و بی‌حجابی در کشورمان از این مسیر عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی جبهه دشمنان دین در ایجاد رفتار‌های هنجارشکنانه در جامعه اسلامی است، افزود: سرفصل دشمن برای ترویج فساد و فحشا در جامعه ما از موضوع بی‌حجابی آغاز شده است که این عامل خود ناهنجاری‌های بیشتری را به‌دنبال دارد و این یعنی دشمنان بر روی موضوع مهمی چون حجاب برای پیاده کردن اهداف شوم فرهنگی در ترویج فساد دست گذاشته‌اند و به تعبیری جای پای خود را در این حوزه باز کرده‌اند.

این کارشناس دینی با اشاره به آیه ششم سوره لقمان «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ؛ و برخى از مردم كسانى‏‌اند كه سخن بيهوده را خريدارند تا مردم را بى‌هيچ دانشى از راه خدا گمراه كنند و راه خدا را به ريشخند گيرند براى آنان عذابى خواركننده خواهد بود» افزود: دشمنان دین با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به سراغ مردم به‌ویژه جوانان برای ریشه‌کن شدن اعتقادات، آداب و فرهنگ اسلامی‌ آمده‌اند که رواج آزادی‌های غیرمتعارف در جامعه عواقب نگران‌کننده آن است و باید به دنبال راه‌حل خنثی کردن آن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برای فرهنگ‌سازی حجاب در جامعه به‌منظور محافظت از اجتماع در برابر آسیب‌ها باید تلاش کنیم، تصریح کرد: مسئله بی‌حجابی نباید مورد غفلت واقع شود و در این مقوله همه وظیفه داریم؛ این قبیل رفتار‌ها (بدحجابی) امری نیست که تنها به شخص مربوط باشد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که این موضوع شخصی است، چراکه این نوع از ناهنجاری‌ها جامعه پیرامونمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

احمدی افزود: برای مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی همچون بی‌حجابی هر یک از ما وظیفه داریم تا با آگاهی‌بخشی و ارائه الگو‌های شخصیتی مناسب برای معرفی بهتر حجاب با استفاده از زبان محبت‌آمیز (امر به معروف و نهی از منکر) نقش‌آفرینی کنیم.

این کارشناس دینی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج « الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ؛ همان كسانى كه چون در زمين به آنان توانايى دهيم نماز برپا مى‌دارند و زكات مى‏‌دهند و به كارهاى پسنديده وامى‌دارند و از كارهاى ناپسند باز مى‌دارند و فرجام همه كارها از آن خداست» گفت: براساس این آیه شریفه، ایجاد حکومت اسلامی و توانمندی آن، ضرورت امر به معروف و نهی از منکر را روشن می‌کند.

احمدی اظهار کرد: حجاب بدون تردید «معروف» تلقی می‌شود و بدون شک بدحجابی مخالف با موازین دینی «منکر» است و برای مقابله با بدحجابی باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود و همه در برابر آن احساس تکلیف کنیم.

وی بیان کرد: امیدوارم همه در برابر این موضوع احساس وظیفه شرعی کنند، چراکه دشمنان با راه‌اندازی جنگ فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف به‌دنبال رسیدن به اهداف شومشان هستند. شبهه‌افکنی و ترویج فساد و بی‌بندباوری از توطئه‌های مهلک دشمن برای ترویج حجاب‌گریزی در جامعه اسلامی و به گمراهی کشاندن بانوان است.

این کارشناس دینی در پایان با بیان اینکه از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان دین، رواج بی‌حجابی و تهدید نرم است، گفت: وظیفه داریم تا در برابر هجمه استکبار جهانی بیدار باشیم.

انتهای پیام
captcha