شیوه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در فارس اعلام شد
کد خبر: 4212142
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

شیوه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در فارس اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به شکل تمام الکترونیک و حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان و سعادت‌شهر به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: در همین ارتباط آموزش‌های لازم به مردم از طریق رسانه‌ها و در روز برگزاری انتخابات نیز توسط عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رأی انجام خواهد شد.

اسماعیل قزلسفلی، رئیس ستاد انتخابات فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل قزلسفلی، رئیس ستاد انتخابات فارس امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه با اشاره به در پیش رو بودن مرحله دوم انتخابات مجلس در ماه جاری گفت: دور دوم انتخابات در استان فارس برای تعیین سه کرسی باقی‌مانده شامل دو کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد همزمان با دیگر نقاط کشور روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رأی بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه (شیراز و زرقان) و (مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد) رأی داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رأی نداده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات در دو حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

قزلسفلی با اشاره بر اینکه براساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیئت بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلوهای تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش‌بینی شده است، ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، یک هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: علاوه بر امکانات پیش‌بینی شده، هر یک از نامزدها می‌توانند یک فیلم تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند. همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش‌بینی شده که طی سه روز بازپخش می‌شود. سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای نیز در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش‌بینی شده است.

قزلسفلی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزدها داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه مذکور، برابر پیش‌بینی‌های انجام شده افزون بر ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تأمین امنیت شعب اخذ رأی فعالیت و همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha