پایگاه‌های قرآنی در 1600 کانون‌ مساجد ایجاد شد
کد خبر: 4183201
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹

پایگاه‌های قرآنی در 1600 کانون‌ مساجد ایجاد شد

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: طرح پایگاه‌های قرآنی در بیش از 1600 مسجدی که کانون فعال دارند، مورد توجه قرار گرفته و سعی شده با شناسایی قاریان مسجد آنها را تقویت کنیم.

مهدی مقدم، معاون کانون مساجدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد، مهدی مقدم، معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: توجه به تربیت و کادرسازی نوجوانان برای ایفای نقش‌های جدید یکی از رویکردهای اصلی در کانون‌های مساجد است که در استان یزد در قالب طرح طراوت نمونه آن را شاهد هستیم.

وی افزود: کادرسازی هنری از جمله گام‌های بعدی خواهد بود که در هنرهای نمایشی و مرتبط با فضای رسانه‌ای و صحنه‌ای این هدف را دنبال می‌کنیم و سعی داریم بچه‌های مسجد پُرتعداد باشند و در مقابل هجمه‌ها خود را حفظ کنند.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: طرح پایگاه‌های قرآنی در بیش از 1600 مسجدی که پایگاه فعال قرآنی دارند، مورد توجه قرار گرفته و سعی شده با شناسایی قاریان مسجد آنها را تقویت کنیم و در کانون‌های دیگر نیز این پایگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

مقدم گفت: در حوزه بانوان نیز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه به بانوان سعی کرده‌ایم با رویکرد تخصصی بانوان و مرتبط با تبیین نقش و شأن زن در تراز انقلاب اسلامی، کانون‌های بانوان تشکیل شود.

آیت‌الله ناصری یزدی، امام جمعه یزد نیز در این نشست گفت: شناخت و معرفت به خدا به عنوان نقطه اصلی است که هر فردی باید از کودکی با آن انس پیدا کند و از این طریق هویت پیدا کند. غربی‌ها با لطمه به هویت ما سعی کرده‌اند هویت ساختگی خود را به فرزندان ما القا کنند و تا حدودی نیز موفق شده‌اند و فرزندان ما را با ذائقه متفاوت روبرو کرده است.

وی افزود: در کانون‌های مساجد باید با تفکر در راستای تربیت متفکرانه نوجوانان خود تلاش کنیم و با محوریت مساجد تربیت اسلامی و انقلابی را دنبال کنیم.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد یکی از تیم‌های فعال هستند که طرح‌های خوبی نیز اجرا می‌کنند و سعی شده حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: باید برای حضور پررنگ فعالان فرهنگی و هنری در مساجد تلاش کنیم و با ایجاد جاذبه‌ها از این تغییر ذائقه‌ها جلوگیری کنیم. اگر بتوانیم فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی را به مسجد ارتباط دهیم به طور قطع یقین در مساجد با کمبود فضا روبرو می‌شویم.

انتهای پیام
captcha