از افزایش شمار شهدای غزه تا حمایت عراقی‌ها از مقاومت فلسطین
کد خبر: 4173902
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
با تحولات فلسطین

از افزایش شمار شهدای غزه تا حمایت عراقی‌ها از مقاومت فلسطین

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از 370 نفز افزایش یافته است و بیش از 2200 نفر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار شهدا و مجروحان حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، شمار شهیدان به ۳۷۰ فلسطینی و مجروحان به ۲۲۰۰ افزایش پیدا کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در منطقه العطاطره در شهرک بیت لاهیا شمال غزه بمباران کردند. همچنین خیابانی در یافا و منزلی در رفح بمباران شد.

این در حالی است که نبرد میان مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در سه شهرک همچنان ادامه دارد.

یک منبع وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که رزمندگان در شهرک‌های کفار سعد، کفار عزه و سدیروت در حال جنگ با نظامیان اشغالگر هستند.

افزایش تلفات صهیونیست‌ها به 600 کشته

منابع عبری با اعلام درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی در شهرک‌های ماگن، کفار عزة و کیسوویم، از افزایش شمار کشته شدگان اسرائیلی به ۶۰۰ نفر خبر دادند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار کشته شدگان به ۶۰۰ و زخمی شدگان به دو هزار نفر رسیده است.

منابع بیمارستانی رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که بیش از دو هزار زخمی به بیمارستان‌ها از آغاز درگیری منتقل شده‌اند.

این منابع بیان کردند که از زمان شروع درگیری دو هزار و ۴۸ نفر زخمی شده‌اند که ۲۰ نفر آن‌ها وضع بسیار وخیم و ۳۳۰ نفر هم وضع خطرناک و وخیم دارند.

حمایت قاطع فعالان سیاسی عراقی از عملیات طوفان الاقصی

طی دیروز و امروز شخصیت‌ها و رهبران سیاسی عراق از جمله نوری المالکی،ذرئیس ائتلاف دولت قانون، حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر، اکرم‌الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء، باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح و سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با پیام‌های جداگانه ضمن حمایت از عملیات طوفان الاقصی بر احیای حقوق از دست رفته مردم فسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی تأکید کردند.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و یکی از رهبران جریان سیاسی چارچوب هماهنگی شیعی در توئیتی نوشت: ما با افتخار حمله شجاعانه و برنامه‌ریزی موفق عملیات نظامی که توسط گروهان‌های القسام با همراهی سایر مجاهدان فلسطینی علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی انجام شد را پیگیری می‌کنیم. این عملیات مبارک و بی‌نظیر فراتر از توانایی فکری نیروهای اشغالگر صهیونیستی و این رژیم غاصب بود که با شلیک هزاران موشک و نفوذ تعداد زیادی از مجاهدان فلسطینی به عمق سرزمین‌های اشغالی انجام و منجر به تسلط بر یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم اشغالگر و اسارت تعدادی از نظامیان این رژیم شد.

وی افزود: عملیات بی‌نظیر طوفان الاقصی را به برادران فلسطینی تبریک می‌گوییم و امیدواریم تلاش همه گروه‌های مقاومت در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی برابر این دشمن اشغالگر افزایش یابد.

المالکی از کشورهای اسلامی و عربی خواست در کنار مردم فلسطین بایستند و از مطالبات به حق آن‌ها برای آزادسازی سرزمین‌هایشان از دست رژیم تروریسم صهیونیستی حمایت کنند.

همچنین حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر با حمایت از حق فلسطینیان بر حاکمیت سرزمین و کشور خود و حق ایشان در مقاومت در برابر اشغالگری و دستیابی به آزادی و حاکمیت خود گفت: اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها بر خلاف حقوق مردم و قطعنامه‌های بین‌المللی است و بر جامعه جهانی واجب است که از حق فلسطین حمایت کند.

وی افزود: اشغالگری به زباله‌دان تاریخ پیوسته است و تاریخ ثابت می‌کند که آینده متعلق به مردم و حق کسانی است که در برابر هر اشغالگر و غاصب و ظالمی می‌ایستند.

علی الفتلاوی، عضو ائتلاف الفتح نیز امروز یکشنبه حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین را به شدت محکوم کرد و گفت: این حملات ادامه تاریخ طولانی نبرد بین فلسطینی‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه آنچه از فلسطین به سوی رژیم غاصب صهیونیستی آمد (عملیات طوفان الاقصی) ظلم انباشته شده بیش از ۷۰ سال علیه فلسطینی‌ها است، افزود: بنابراین بدیهی است که پاسخ جهادی عربی - اسلامی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نگاه دشمن صهیونیستی به مردم عراق خصمانه است، گفت: طبیعی است که در کارت‌ها سردرگمی وجود داشته باشد لذا ما باید مراقب و آماده باشیم تا هرگونه تأثیر منفی احتمالی را برطرف کنیم.

عضو ائتلاف الفتح با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین از اهمیت بالایی در عراق برخوردار است، افزود: عراق تأثیر راهبردی بزرگی در مسئله فلسطین دارد که از نظر ما مهم‌ترین مسئله است و باید وحدت ملی را برای مقابله با تهدیدات، حفظ و از آرمان فلسطین حمایت کنیم.

فادی الشمری، مشاور سیاسی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز امروز (یکشنبه) عملیات طوفان الاقصی را قیام علیه استبداد و علیه تبانی بین‌المللی با جنایتکاران و مقابله با فراموشی اعراب توصیف کرد.

الشمری گفت: فلسطین مسئله ملتی زخمی است که مردم آن علیه ظلم، بی‌عدالتی و تبانی بین‌المللی و مقابله با فراموشی اعراب و تلاش‌هایی که از طریق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای سرکوب آرمان مردم فلسطین انجام می‌شود، قیام کردند.

وی افزود: ما همواره از احقاق حقوق مشروع مردم مظلوم فلسطین و پایان دادن به ظلم، اشغالگری و از بین رفتن خشونت وحشیانه علیه آن‌ها حمایت خواهیم کرد و برای به دست آوردن این حقوق با آن‌ها همدل هستیم.

همچنین اکرم‌الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء شنبه شب در بیانیه‌ای از آمادگی این گروه برای نبرد با رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود: رژیم متجاوز اسرائیل و حامی‌اش آمریکا و همچنین پیروان آن در جریان باشند که ادامه تعدی با پاسخ نظامی ما روبه‌رو می‌شود؛ پاسخی که دوستان را خرسند و دشمنان را مبهوت خواهد کرد. اگر محور شرارت به‌دنبال توسعه جبهه درگیری باشد، محور خیر آماده مقابله است.

الکعبی با تمجدید از جوانان فلسطینی گفت: آن‌ها ثابت کردند که کنترل امور را در دست گرفته‌اند.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء خطاب به رزمندگان فلسطینی، افزود: تأکید می‌کنیم شما تنها نیستید و محور مقاومت، محوری یکپارچه است. ما برای سهیم شدن در اجر و افتخار این نبرد، در اوج آمادگی قرار داریم.

الکعبی بار دیگر به آمریکا و کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: هرگونه تلاش صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و غربی اسرائیل برای توسعه دامنه درگیری، با پاسخ قاطع مقاومت از نقاط مختلف مواجه خواهد شد.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق نیز در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» گفت که از ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق خود اعلام حمایت کامل می‌کنیم و از ملت‌های اسلامی می‌خواهیم که برای ایستادن در کنار ملت فلسطین احساس مسئولیت کنند.

وی تأکید کرد: با عزت و افتخار تمام عملیات «طوفان الاقصی» را دنبال می‌کنیم.

العامری خاطرنشان کرد: از ملت‌های اسلامی می‌خواهیم که برای ایستادن در کنار ملت فلسطین احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha