بنیاد جهانی حفظ خانواده تشکیل شود
کد خبر: 4166609
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور:

بنیاد جهانی حفظ خانواده تشکیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور بر ضرورت تشکیل بنیاد جهانی برای حفظ خانواده تأکید کرد و افزود: حفظ خانواده یکی از مهمترین دغدغه‌های جوامع امروزی است که به منظور تقویت آن و پیشبرد درک میان مردم فرهنگ‌ها و ادیان مختلف نیازمند تلاش‌های استراتژیک در گفت‌وگوهای دینی هستیم.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران به همراه  زوریک کاراپتیان، مدیر خلیفه‌گری تهران ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان دیدار و در خصوص دور جدید گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی گفت‌وگو کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ضمن تأکید بر مؤثر بودن گفت‌وگوهای دینی بین اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی و تداوم آن، از اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان به عنوان محور اصلی نشست‌های گفت‌وگوی بین ادیان این سازمان با گروه‌های مسیحی به نیکی یاد کرد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: حضور ارزشمند شما در گفت‌وگوهای دینی چه در ایران و چه در خارج از کشور برای ما مغتنم است و در جامعه‌ بین‌المللی در خصوص روابط بین ادیان، جایگاه ویژه و مهمی دارید.

تکرار اقدام هتاکانه علیه قرآن حرکتی سیستماتیک است

وی با قدرانی از مواضع صریح سیبوه سرکیسیان در قبال محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: تکرار اقدام هتاکانه علیه قرآن کریم اتفاق ساده‌ای نبود، بلکه یک حرکت سیستماتیک و برنامه ریزی شده بود که در پی آن نامه‌ای به رهبران ادیان جهان نوشتم و در قالب آن، خواستار تنظیم و تدوین «سند جهانی حقوق ادیان» شدم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تأکید کرد: به نظر می‌رسد هر چقدر معرفی و تبیین الگوهای صحیح توسط رهبران ادیان بیشتر شود، به همان میزان شاهد مصونیت در قبال تحرکات هدفمند دشمنان دین و انسانیت خواهیم بود. به همین منظور، برگزاری و توسعه و استمرار گفت‌وگوهای دینی در حوزه مسائل روزمره را ضروری می‌دانیم.

برگزاری نهمین گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی در دی‌‍ماه

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور با تقدیم دعوتنامه جناب جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه جهان برای شرکت در دور نهم گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی گفت: خوشبختانه گفت‌وگوهای خوبی بین اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی اتفاق افتاده است و ما آمادگی داریم که دور جدید آن را دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار کنیم.
وی موضوع نهمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی را «خانواده در دنیای معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت» دانست و گفت: مسئله خانواه دینی در عصر جدید یکی از مهمترین چالش‌های روز است. امروز، زیست عفیفانه و خانواده دین پایه مورد هدف قرار گرفته است بنابراین باید در این زمینه همکاری و مشارکت جدی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور بر ضرورت تشکیل بنیاد جهانی برای حفظ خانواده تأکید کرد و افزود: حفظ خانواده یکی از مهمترین دغدغه‌های جوامع امروزی است که به منظور تقویت آن و پیشبرد درک میان مردم فرهنگ‌ها و ادیان مختلف نیازمند تلاش‌های استراتژیک در گفت‌وگوهای دینی هستیم. 
وی در پایان سخنانش، اظهار امیدواری که دور جدید گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی با حضور و مشارکت فعال اندیشمندان دو طرف به خوبی برگزار و به تصمیمات عملی منتج شود.
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران نیز در سخنانی، با اشاره به روابط مسلمانان ایرانی و ارامنه به عنوان نمونه‌ای از همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی، تأکید کرد: بسیار خرسندیم که اوایل سال آینده میلادی، شاهد برگزاری نهمین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی در تهران هستیم و امیدواریم این گفت‌وگوها به تحکیم پل‌های دوستی و تفاهم بین طرفین کمک کند.
وی از حضور جاثلیق آرام اول کشیشیان و هیأت همراه در نهمین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی در تهران خبر داد و گفت: جناب جاثلیق آرام اول کشیشیان، رهبر ارامنه حوزه آنتلیاس (20 دی تا 2 بهمن‌ماه) در ایران حضور دارند و علاوه بر شرکت در این دور از گفت‌وگوها، با جامعه ارامنه ایرانی دیدار خواهند داشت.
خلیفه ارامنه تهران افزود: این گفت‌وگوهای دینی که تاکنون هشت دوره آن با موفقیت سپری شده توانسته است، زمینه‌های ایجاد تبادل و همکاری فرهنگی میان ملت‌های مسلمان و مسیحی را فراهم کند.
سیبوه سرکیسیان با اهدای کتاب «آثار هنری ایران دوره قاجار در ماتناداران ارمنستان» به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیان کرد: ما معتقدیم که موضوع دینی این دور از گفت‌وگوها بسیار تأثیرگذار و مهم خواهد بود که باید به صورت پر رنگ بدان پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha