دوره «مهارت‌های بیان تفسیر» در کرمان آغاز شد
کد خبر: 4163344
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

دوره «مهارت‌های بیان تفسیر» در کرمان آغاز شد

دوره مقدماتی «مهارت‌های بیان تفسیر» با حضور تعدادی از طلاب و روحانیون و با هدف ایجاد انسجام و وحدت رویه در اجرای برنامه‌های تفسیری در کرمان آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد.

دوره مهارت‌های بیان تفسیر در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام احمد دهقانی، مسئول سیاستگذاری شورای تفسیر استان کرمان صبح امروز، ۲۸ مردادماه در مراسم آغاز دوره مقدماتی«مهارت‌های بیان تفسیر» با بیان اینکه شورای تفسیر استان کرمان به‌همت حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، کار خود را از محرم سال گذشته آغاز کرد، گفت: این شورا در قالب سه طرح هدایت، تبیان و اساتید نور برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

وی افزود: در طرح هدایت، گسترش برنامه‌های تفسیری در مساجد شهر کرمان مورد توجه است تا این برنامه‌ها با نظم و ترتیب بهتری انجام شود. در حال حاضر ۲۰ مسجد در شهر کرمان برنامه‌های تفسیری را ۲ روز در هفته برگزار می‌کنند و ائمه جماعات واجد شرایط کار تفسیر را انجام می‌دهند. این طرح تداوم دارد تا در سایر مساجد نیز گسترش یابد.

دهقانی با بیان اینکه در طرح تبیان آموزش تعدادی از طلاب واجد‌ شرایط در امر تفسیر پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در این راستا دوره مقدماتی «مهارت‌های بیان تفسیر» باحضور اساتیدی از قم به مدت یک هفته در کرمان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری دوره‌های تکمیلی مهارت‌های بیان تفسیر در کرمان خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهینامه دریافت می‌کنند. همچنین از این ظرفیت برای راه‌اندازی مباحث تفسیری در شهرستان‌های استان بهره می‌بریم.

مسئول سیاستگذاری شورای تفسیر استان ادامه داد: به‌منظور انسجام و وحدت رویه در امر تفسیر در استان کرمان، برنامه‌های متعددی در دستور کار است تا قرآن از مهجوریت خارج شده و ارتباط مردم با قرآن بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha