ارشاد قم؛ پای کار جشنواره مهدویت
کد خبر: 4139297
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

ارشاد قم؛ پای کار جشنواره مهدویت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در دیدار با برگزارکنندگان چهارمین جشنواره ملی مهدویت، وعده‌هایی برای برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره داد.

ارشاد قم؛ پای کار جشنواره مهدویتبه گزارش ایکنا از قم، امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در دیدار با برگزارکنندگان چهارمین جشنواره ملی مهدویت، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: جهاد دانشگاهی متشکل از نیروهای جهادی، باانگیزه و با انرژی زیادی است.

وی در خصوص هماهنگی‌های برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره، افزود: در صورت نیاز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم آمادگی لازم جهت تامین فضای مورد نیاز برای برگزاری نمایشگاه و ورکشاپ را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جشنواره مهدویت می‌تواند با مجموعه‌های مختلفی که در حوزه مهدویت فعال هستند نیز هم‌گرایی داشته باشد.

وی افزود: اگر برای جشنواره ملی مهدویت عقبه‌سازی داشته باشیم، قطعا اثرگذاری آن بیش‌تر خواهد شد.

عموزاده با بیان اینکه باید تلاش شود نمایشگاه‌هایی از آثار منتخب همزمان با اختتامیه جشنواره برپا شود، بیان کرد: در این راستا گالری‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم آمادگی همکاری لازم را دارند.

وی در پایان با تاکید یادآور شد: باتوجه به استقبال خوب و جایگاهی که جشنواره ملی مهدویت دارد، رایزنی‌های لازم انجام می‌شود تا بتوانیم در آئین اختتامیه این جشنواره از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بهره‌مند شویم.

دوره‌های آموزشی رایگان

علی حسینی، دبیر چهارمین جشنواره ملی مهدویت، در این دیدار با اشاره به گزارشی از چهارمین جشنواره ملی مهدویت، گفت: تاکنون هشت هزار و ۴۳۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان از پنج کشور متفاوت در این جشنواره اثر ارسال کرده‌اند، افزود: چهارمین جشنواره ملی مهدویت با افزایش چشم‌گیر تعداد شرکت کنندگان مواجه شده که بسیار بی‌سابقه است.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مهدویت با اشاره به اینکه در این جشنواره تمرکز ویژه‌ای بر دانشجویان وجود دارد، اضافه کرد: در حاشیه چهارمین جشنواره ملی مهدویت دوره‌های آموزشی مختلفی ازجمله عکاسی، خلاقیت و ایده‌پردازی، خبر و رسانه و ... برای بیش از چهار هزار نفر به صورت رایگان برگزار شده است.

وی به برگزاری نخستین فتوماراتن مهدوی کشور در قم اشاره کرد و گفت: چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت نسبت به دوره‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد.

حسینی با بیان اینکه در این جشنواره از ظرفیت‌های مختلف استفاده شده است، افزود: در آئین اختتامیه جشنواره رونمایی از کتاب شعر و کتاب نفیس عکس نیز انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره ملی مهدویت روز دوشنبه، هشتم خردادماه در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha