میزبانی امامزاده ابراهیم(ع) سنگاچین از زائران نوروزی در بهار قرآن
کد خبر: 4129651
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

میزبانی امامزاده ابراهیم(ع) سنگاچین از زائران نوروزی در بهار قرآن

رئیس هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) سنگاچین گفت: به‌دلیل واقع شدن در مسیر عبوری و خارج از شهر بودن این بقعه متبرکه، معمولا زائران آن از مسافرانی هستند که در محور انزلی _ رضوانشهر تردد دارند و در بهار طبیعت و بهار قرآن نماز جماعت ظهر و عصر در این مکان برگزار می‌شود.

امامزاده ابراهیم(ع) سنگاچین

وقتی از شرق گیلان به سمت غرب از انزلی خارج می‌شویم در ۱۲ کیلومتری محور انزلی به رضوانشهر، سمت راست جاده بقعه‌ای کوچک ولی دلنشین، خودنمایی می‌کند. شاید کمتر مسافری چشمانش را به روی جذابیت بقعه بسته و دلش نخواهد دقایقی چند از پنجره‌های کوچک و مشبک بقعه، نگاهی به داخل بیندازد و یا برای زیارت و عرض ارادت، دست به سینه وارد بقعه نشود. وجود فضای سبز و آب‌خوری در کنار بقعه نیز برای مسافرانی که ساعت‌ها در ماشین بوده‌اند، خالی از لطف نیست و این برکت وجود سلاله پاک اهل بیت(ع) است که وجودشان بر اهل عالم جریان دارد.

علی احمدی، رئیس هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) سنگاچین در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه شجره‌نامه این امامزاده به وجود مبارک امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسد، اظهار کرد: این بقعه متبرکه فرصتی برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در سنگاچین است.

وی با بیان اینکه اين بقعه در جوار مسجد جامع سنگاچین واقع شده است، افزود: به‌دلیل اين مجاورت معمولا برنامه‌های مختلف دینی و مذهبی با مشارکت مسجد جامع برگزار می‌شود هر چند مجاورت ساختمان این بقعه متبرکه در مسیر اصلی انزلی به رضوانشهر باعث شده تا مسافران دقایقی چند در کنار این بقعه توقف کرده و علاوه‌ بر استفاده از امکانات رفاهی این فضا برای استراحت و رفع خستگی، عرض ارادتی به سلاله پاک اهل بیت(ع) داشته باشند.

احمدی با تأکید بر اینکه اهالی بومی منطقه سنگاچین ارادت خاصی به ساحت امامزاده ابراهیم(ع) سنگاچین دارند و کرامات صاحب این بقعه بارها شامل حال متوسلان شده است، تصریح کرد: علاوه‌ بر ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، برخی زوج‌های جوان نیز زندگی مشترک خود را با حضور در جوار این امامزاده و با ابراز ارادت به آستان مبارک ایشان آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه استقبال از سال نو با برپایی ایستگاه صلواتی در جوار این بقعه متبرکه برگزار شد، گفت: به‌دلیل واقع شدن در مسیر عبوری و خارج از شهر بودن این بقعه، معمولا زائران آن از مسافرانی هستند که در محور انزلی _ رضوانشهر تردد دارند و در بهار طبیعت و بهار قرآن نماز جماعت ظهر و عصر در این مکان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) سنگاچین تأکید کرد: در ایام نوروز درب امامزاده برای زیارت زائران باز است و به‌دلیل کوچک بودن بنا فعلا امکان اسکان گردشگران در فضای مسقف وجود ندارد ولی با وجود فضای مناسب و ایمن و نزدیکی به مسجد جامع و فضای سبز در این محل می‌توانند برای استراحت در جوار این بقعه متبرکه توقف کنند.

احمدی از ارائه طرح احداث زائرسرا به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی خبر داد و گفت: زمین مناسب انجام این طرح در متراژ مناسب آماده است و با توجه به نزدیکی به دریا همچنین مجاورت مسیر اصلی ارتباطی شرق به غرب استان گیلان از طریق محور انزلی ـ رضوانشهر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند نسبت به احداث زائرسرا در جوار این بقعه اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح «محله مهدوی» همزمان با نیمه شعبان در جوار این بقعه متبرکه گفت: توزیع پرچم‌های با نام مقدس امام زمان(عج) بین مغازه‌ها و نانوایی‌های محل در آستانه نیمه شعبان همزمان با شب میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) توسط پایگاه ریحانه و پایگاه امام حسن مجتبی(ع) سنگاچین انجام و با استقبال خوبی هم رو‌به‌رو بود، همچنین ایستگاه صلواتی به‌مناسبت روز پدر در جوار بقعه این امامزاده برگزار و با استقبال خوب زائران و اهالی محل همچنین مسافران عبوری از این مسیر مواجه شد.

انتهای پیام
captcha