بودجه‌های فرهنگی عادلانه تخصیص یابند
کد خبر: 4112523
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۲
محبی‌پور:

بودجه‌های فرهنگی عادلانه تخصیص یابند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خواستار تخصیص عادلانه بودجه‌های فرهنگی در کشور شد و گفت: بودجه‌های فرهنگی استان فارس هم باید شفاف‌سازی شده و در پازل فعالیت‌های فرهنگی استان تعریف شوند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس عصر پنج‌شنبه، 15 دی‌ماه در نشست قرارگاه اجتماعی این استان با تأکید بر اینکه اگر به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه نکنیم، در کشور دچار آسیب‌هایی خواهیم شد که هزینه هنگفتی خواهند داشت، گفت: موضوعات فرهنگی و اجتماعی با موضوعات تبلیغی متفاوت است؛ این موضوعات به برگزاری رویدادها محدود نمی‌شود بلکه تأکید بر اهمیت جنبه‌های فرهنگی و تأثیرگذاری کار ما است.

وی خواستار تخصیص عادلانه بودجه‌های فرهنگی در کشور شد و افزود: این بودجه‌ها معمولاً به سمت اقدامات زیرساختی می‌رود لذا باید تمهیدات بهتری برای تخصیص آن‌ها اندیشیده شود زیرا هدایت و مدیریت کردن مجموعه فعالیت دستگاه‌ها اهمیت فراوانی دارد.

محبی‌پور با بیان اینکه در یکی از دستگاه‌های فرهنگی استان فارس، چند میلیارد تومان فقط در یک فعالیت فرهنگی خاص هزینه شده است که این موضوع نیاز به نظارت بیشتری دارد، افزود: بودجه‌های فرهنگی استان فارس هم باید شفاف‌سازی شوند و در پازل فعالیت‌های فرهنگی استان تعریف شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه با اشاره به جنگ تمام عیار رسانه‌ای گفت: امروزه نسل جوان در معرض عملیات روانی و بمباران شدید رسانه‌ای قرار دارد که بی‌توجهی به این مسئله موجب بروز خسارت در 3 ماه گذشته در کشورمان شد.

وی، یکی از دلایل اتفاقات و اغتشاشات اخیر را بی‌اطلاعی و ناآگاهی نسبت به وقایع دانست و افزود: اطلاعات نادرست و ناآگاهی موجب شد تا عده‌ای به کف خیابان بیایند لذا اگر به این مسائل توجه نکنیم، دچار مشکلات بسیاری خواهیم شد.

محبی‌پور اظهار کرد: عده‌ای معتقد هستند که اتفاقات اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی بوده است گرچه این نوع مشکلات پیش‌زمینه اتفاقات رخ داده است اما آنچه باعث انفجار رفتاری در جامعه شد، عملیات روانی ناشی از کار رسانه‌ای دشمن بود که این عملیات روانی در قضیه فوت مهسا امینی شدت گرفت و در نهایت موجب بروز اغتشاش شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه این عملیات روانی به دلیل خلأ حضور و عدم تبیین ما بود، گفت: مواد اولیه این انفجار توسط دشمن آماده شد ولی ما هم باید مقابله و تبیین می‌کردیم.

وی یکی از راهکارها را در جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن جهاد تبیین و ارتباط گرفتن عنوان کرد و گفت: بخشی از جهاد تبیین شامل اقدامات ایجابی مثل معرفی سیره شهید سلیمانی به جوانان است که این مسئله کمک بزرگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد کرد.

محبی‌پور با یادآوری اینکه در مجلس تصویب شد که بودجه اجتماعی در سبد وزارت کشور قرار گیرد و این وزارتخانه توزیع و هدایت بودجه را انجام دهد که متأسفانه این امر محقق نشده و بودجه‌ای در اختیار وزارت کشور قرار نگرفت، گفت: در فعالیت‌های اجتماعی به دلیل عدم مدیریت واحد شاهد فعالیت‌های موازی و تکراری و در بخشی هم همراه با تاریکی مواجه هستیم که این رویکرد نیاز به تغییر دارد. به عنوان مثال به دلیل محرمانگی در گزارش برخی آمارها که بین دستگاه‌ها وجود دارد با مشکلاتی مواجه هستیم که می‌توان با مشخص کردن کد شناسایی برای مددجویان این مشکل را برطرف کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مدیریت واحد استانی تحت تاثیر قرار بگیرد باید بودجه‌ها به صورت مستقیم به دستگاه‌ها تخصیص یابد، گفت: در حقیقت بودجه‌های فرهنگی باید در مسیر فرهنگی استفاده شود.

وی در پایان بر ضرورت ارتقا و ترمیم ساختار اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس تأکید کرد و افزود: جریان اجتماعی و فرهنگی یک جریان زنده است و امیدواریم با ادامه این حرکت به نتایج مطلوبی در این حوزه برسیم.

انتهای پیام
captcha