نقاشی پرتره سردار شهید هرمزپور در یاسوج رونمایی شد
کد خبر: 4052882
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

نقاشی پرتره سردار شهید هرمزپور در یاسوج رونمایی شد

نقاشی پرتره سردار شهید جواد هرمزپور به همت حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد با حضور امام جمعه یاسوج رونمایی شد.

دیدار رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد با امام جمعه شهر یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج روز گذشته، 6 اردیبهشت‌ماه در دیدار با شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد به مناسبت هفته هنر انقلاب، گفت: هنر یکی از راه‌های بیان مسائل اخلاقی و تعالی بخش انسانی است که می‌تواند با انواع هنرهای تجسمی، شعر، داستان و غیره بیان شود.

وی افزود: گاهی یک نقاشی با انسان سخن می‌گوید و روایت خودش را از یک حادثه انجام می‌دهد که همین موضوع را یک سخنرانی نمی‌تواند انجام دهد.شما در یک مسیر هنری قدم بر می‌دارید که مسیر ماندگاری است و چه خوب است که هنر در خدمت اسلام و انسان باشد.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به جنبه مثبت و منفی هنر، گفت: گاه با نگاه به یک تابلوی کربلا، ارزش‌های حاکم بر آن یادآوری می‌گردد و گاه با نگاه به یک تابلویی که در خدمت دین نیست از نفسانیت انسانی دور می‌شوید.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: امروز هم با گذشت زمان تأثیر هنر روز به روز بیشتر می‌شود و کسانی که در مسیر هنر انقلاب و اسلام گام بر می‌دارند به تمامی بشریت خدمت می‌کنند.

همچنین، در این دیدار، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: حوزه هنری از سال ۸۳ در استان شروع به کار کرد که در حوزه هنر اسلامی و انقلابی به فعالیت پرداخته است.۱۵ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری با تکیه بر تاریخ شفاهی دفاع مقدس در دست تولید است.

وی تصریح کرد: هر ساله شاهد موفقیت هنرمندان استان در جشنواره‌های گوناگون هستیم که در سال گذشته قریب به ۲۸ نفر در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی موفق به کسب جوایزی شدند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: موفقیت هنرمندان استان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در شرایطی است که استان ما کمترین زیرساخت فرهنگی را داراست و در محرومیت توانسته به چنین دستاورد بزرگی دست یابد.

اسلامی بیان کرد: مشکلات ما در حوزه هنری به دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شود که در بخش نرم‌افزاری می‌توان به عدم نگاه فرهنگی سازمان‌ها و نهادها نسبت به حوزه فرهنگ و در بخش سخت افزاری می‌توان به نبود ساختمان برای حوزه هنری استان و همچنین نبود زیرساخت‌های هنری اشاره کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین نقاشی پرتره از سردار شهید جواد هرمزپور که توسط هنرمند نقاش هم‌استانی علی‌حسن قاسمیان تولید شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha