اجرای طرح «ضیافت الهی» در ۲۲ بقعه همدان
کد خبر: 4047120
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

اجرای طرح «ضیافت الهی» در ۲۲ بقعه همدان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از اجرای طرح «ضیافت الهی» همزمان با ماه مبارک رمضان در ۲۲ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

 سید علی حسینی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان،حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اجرای طرح «ضیافت الهی»، اظهار کرد: این طرح با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقای فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات در ۲۲ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی از فعالیت ۱۵ روحانی اعزامی و ۱۵ روحانی بومی در بقاع متبرکه و مناطق محروم استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: علاوه بر برگزاری نمازهای جماعت، برنامه‌های ديگری همچون جزءخوانی، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان غبارروبی مساجد و امامزادگان انجام شده بود، افزود: نظافت و ضدعفونی ضریح، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه همه روزه از سوی خدام انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت و سخنرانی در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی در بقاع شاخص، خواندن دعاهای مناسبتی ماه مبارک رمضان توسط مداحان اهل بیت، جزء‌خوانی قرآن کریم و برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان همدان است که با همکاری این ۳۰ روحانی اجرا می‌شود. علاوه بر این دو روحانی به‌صورت ویژه‌برنامه تفسیر قرآن را دارند که از مجمع عالی قرآن آمده‌اند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع)، احیای شب‌های قدر و آیین شهادت حضرت علی(ع) و برپایی نماز عید سعید فطر در طرح ضیافت الهی استان همدان نیز برنامه‌ریزی شده است، گفت: برپایی سفره افطاری ساده در بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

انتهای پیام
captcha