دیدار سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی با نماینده ولی‌فقیه در استان
کد خبر: 4040430
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی با نماینده ولی‌فقیه در استان

رضا حسین‌زاده، سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رضا حسین زاده سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، رضا حسین‌زاده، سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام‌جمعه ارومیه در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای مجموعه جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: این نهاد انقلابی تاکنون خوش درخشیده و سابقه بسیار خوبی در حوزه‌های علمی داشته است، جهاددانشگاهی یکی از اولین نهادهایی است که در حوزه مباحث علمی ورود پیدا کرده و تاکنون توانسته در زمینه‌های مختلف موفق عمل کند.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استان‌های دارای ظرفیت و با قابلیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است، اما مشکلات و کمبودهایی نیز دارد، افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند با تکیه بر توانمندی‌هایی که دارد در راستای حل مشکلات استان ورود جدی داشته باشد تا مردم نیز از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های حاصل شده، منتفع شوند.

وی ورود جهاددانشگاهی استان به دو مسئله درمان ناباروری و سرطان را قابل تحسین و از نیازهای استان عنوان کرد و ادامه داد: طرح اولیه برای راه‌اندازی مجموعه‌های فوق توسط جهاددانشگاهی تنظیم شود تا در این راستا مساعدت‌های لازم از طریق مطالبه از مسئولان ذیربط صورت گیرد.

حجت‌الاسلام قریشی تقوا و خداترسی را شاه‌کلید موفقیت در همه امور دانست و تأکید کرد: اگر انسان در مسیر زندگی، اجرای مسئولیت‌ها و مأموریت‌های محوله تقوا داشته باشد طبق وعده الهی گشایش در کار حاصل و مشکلات موجود حل می‌شود.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه مدیران باید در اجرای مسئولیت‌های محوله ترس از خدا و تقوا را سرلوحه قرار دهند، گفت: مدیران باید ضمن جاری کردن تقوا در مجموعه مدیریتی خود، مدیران مجموعه را نیز از بین افراد متدین و باتقوا انتخاب کنند تا مجموعه در انجام امور محوله موفق‌تر شود.

دو مرکز درمان ناباروری و سرطان راه‌اندازی می‌شود

رضا حسین‌زاده، سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد با بیان اینکه جهاددانشگاهی، مولود مبارک انقلاب و از نهادهایی است که به دنبال عملیاتی کردن ایده‌ها برای رفع نیازهای جامعه است، گفت: جهاددانشگاهی با تکیه بر نیروهای متعهد، متخصص با تمام توان برای ارائه خدمات کاربردی در سطح جامعه  آماده است.

حسین‌زاده اظهار کرد: جهاددانشگاهی با سابقه نزدیک به 20 سال در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز استان از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، آنالیز نمونه‌های آب و پساب از لحاظ محیط زیستی، آنالیز مرتبط با گمرک و صادرات و واردات کالا، همکاری با ادارات استاندارد، معاونت غذا و دارو، سازمان محیط زیست کارهای درخشان و باارزشی انجام داده که با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان و همچنین جهاددانشگاهی واحد امکان افزایش دامنه فعالیت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم تأمین نیازها و محصولات فناورانه کشور جزو دغدغه‌های پژوهشی کشور، بالاخص جهاددانشگاهی بوده و از این رو جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در جهت ارائه و انجام طرح‌های فناورانه با تاکید بر دانش محققان و دانشمندان مجموعه جهاددانشگاهی و با در نظر گرفتن نیازهای استان و کشور اقدام کرده است که از جمله می‌توان به تولید محصولات فیتوشیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی اشاره کرد، در این زمینه اهداف آتی مجموعه تولید رزمارینیک اسید، هیالورونیک اسید میکروبی، کربوکسی متیل سلولوز میکروبی و برخی فراورده‌های باارزش دیگر هستند.

سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه برای جداسازی و خالص‌سازی نیاز به دانش فنی تخصصی است بنابراین جهاد دانشگاهی استان با تکیه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود و تجربیات بیش از 20 ساله، فرایند تهیه، جداسازی و تخلیص ترکیبات مؤثر گیاهی را جزو وظایف آتی خود می‌داند.

حسین‌زاده با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت بر لزوم توجه مراکز علمی به رفع مشکلات زوج‌هایی که با مشکل تولد فرزند مواجه هستند تأکید و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از تجارب چندین ساله در درمان ناباروی در سطح کشور و با وجود پژوهشگاه‌هایی همچون رویان با تمام توان قابلیت ورود علمی به این موضوع در سطح استان را داشته و می‌تواند بخش عمده‌ای از دغدغه‌های درمانی و هزینه‌ای زوج‌های نابارور را کاهش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای درمان و اقامت در شهرهای بزرگ می‌طلبد مراکز درمان ناباروری و سرطان در آذربایجان غربی ایجاد شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان با تکیه بر توانمندی جوانان متخصص ظرفیت ایجاد مراکز درمانی ناباروری و سرطان را دارد، ادامه داد: مرزی بودن استان ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه خدمات از طریق این مراکز به کشورهای همسایه ازجمله، ترکیه، آذربایجان و عراق دارد که ارزآوری قابل توجهی برای استان به دنبال خواهد داشت.

سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان پتانسیل‌های فراوانی دارد که می‌شود از این ظرفیت‌ها برای توسعه آن استفاده کرد، تاکید کرد: راه‌اندازی دو مرکز درمان ناباروری و سرطان از نیازهای مبرم استان است که جهاددانشگاهی استان برای راه‌اندازی این مراکز نیازمند حمایت جدی است.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان، راه‌اندازی بانک خون بند ناف و کلینیک زخم دیابت را از دیگر دستاوردهای این نهاد در استان برشمرد و  تصریح کرد: زخم‌های ناشی از بیماری دیابت از مواردی است که در صورت عدم درمان به موقع سبب ایجاد معضلات جدی از جمله قطع عضو فرد و مشکلات روحی پس از آن می‌شود که کلینیک زخم دیابت جهاد دانشگاهی استان تاکنون به واسطه خدمات ارائه شده مانع از قطع عضو تعداد قابل توجهی از مبتلایان به دیابت در استان شده است. این اقدامات در جهت توسعه استان و افزایش اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و تولید محصولات باارزش بالا مؤثر واقع شود.

انتهای پیام
captcha