توجه به مفاخر فرهنگی راهی برای تقویت هویت در نسل جوان است
کد خبر: 4004649
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

توجه به مفاخر فرهنگی راهی برای تقویت هویت در نسل جوان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه وبینار تخصصی «دیدگاه‌های عبدالقاهر جرجانی» گفت: توجه، مرو‌ر، خواندن زندگی و آثار مفاخر‌، پیوند نسل جوان را با افتخارات گذشته تاریخی ایجاد می‌کند و می‌تواند فرهنگ و هویت آن نسل را محکم و منسجم برای توجه به آینده کشور کند.

ارسالی چهارشنبه//توجه به مفاخر از راه‌های تقویت هویت و فرهنگ غنی در نسل جوان استبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه  وبینار تخصصی «دیدگاه‌های عبدالقاهر جرجانی» که در روز گذشته 20 مهرماه در این اداره برگزار شد، گفت: یکی از راهکارهای تقویت هویت و فرهنگ غنی در نسل جوان توجه به آثار و مفاخر فرهنگی است.

وی افزود: اگر در بن مایه نسل جوان ما، هویت و فرهنگی نباشد به راحتی در برابر سیل طوفانی هجمه‌های ضد فرهنگی بخصوص در  فضای مجازی که هدفمند و علیه هویت ما است، دچار بی‌هویتی خواهد شد.

کشمیری گفت: توجه، مرو‌ر، خواندن و مداقه در زندگی و آثار مفاخر‌، پیوند نسل جوان را با افتخارات گذشته تاریخی ایجاد می‌کند و می تواند فرهنگ و هویت آن نسل را محکم و منسجم برای توجه به آینده کشور کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: شخصیت «عبدالقاهر جرجانی» زبان‌شناس و تئوریسین ادبی قرن پنجم ایران که از او به‌عنوان پدر علم معانی و بیان ما یاد می‌شود از جمله  همین مفاخر است که باید بدان توجه ویژه‌ای نشان دهیم و با برپایی این نشست تلاش شد قدمی برای معرفی این چهره‌ ارزشمند که فخر گرگان زمین است برداریم.

وی ادامه داد: به نوبه‌ خود از علی جهانگیری که با تالیف کتاب «آسیمه‌های معنا» اقدامی پژوهشی در دیدگاه‌های «عبدالقاهر جرجانی» انجام داده‌اند و نیز محبتی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات و مدرس دانشگاه که آثار متعددی را به رشته قلم در آوره‌اند؛ سپاسگذارم و امیدوارم بتوانیم در سال پیش رو اقدام‌های مؤثر و ماندگاری را در حوزه آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان به انجام برسانیم.

انتهای پیام
captcha