نشست روایتگری دفاع مقدس در ملایر برگزار شد
کد خبر: 4000780
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

نشست روایتگری دفاع مقدس در ملایر برگزار شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از برگزاری نشست روایتگری دفاع مقدس خبر داد و گفت: این نشست به‌صورت مجازی و با حضور رضا میرزایی، مؤلف کتاب «حماسه‌های نامداران گمنام» برگزار شد.

نشست روایتگری دفاع مقدس در ملایر برگزار شدبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سیدمهدی آخشیک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به برگزاری نشست روایتگری دفاع مقدس در این شهرستان، گفت: همه‌ ساله با فرارسیدن هفته دفاع مقدس ضرورت یادآوری حماسه‌های ماندگار رزمندگان غیور ایران اسلامی برای نسل‌های حال و آینده بیشتر احساس می‌شود از این‎رو و به بهانه بیش از 40 بار تجدید چاپ کتاب «حماسه‌های نامداران گمنام» با دعوت از رضا میرزایی مؤلف این کتاب و از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس، مخاطبان صفحه اینستاگرام اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر میزبان روایت‌های مستند یکی از نقش‌آفرینان این عرصه مقدس بودند.

سردار میرزایی در این نشست مجازی طی سخنانی از دفاع مقدس به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران یاد کرد و گفت: تنها چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که ارتش بعث عراق با هجومی غافلگیرانه و نابرابر به چندین نقطه از خاک مقدس کشورمان جنگی هشت‌ ساله را آغاز کرد، این جنگ در حالی آغاز شد که هنوز بنیه نظامی کشور ضعیف بود و چارچوب اصلی و عملیاتی خود را نداشت.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) رهبر فرزانه انقلاب از ماه‌ها قبل با دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی آینده‌نگری مثال زدنی خود را چون همیشه به همگان اثبات کرد. در دفاع مقدس سپاه و ارتش چون دو بال با پشتیبانی و حمایت یکدیگر جنگ را با شجاعت و صلابت مدیریت کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس همچنین به نقش مثال‎زدنی لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این لشکر در تمام عملیات‌ها حضوری مؤثر و پررنگ داشت و شنیدن نام این لشکر لرزه به اندام دشمن می‌انداخت.

میرزایی در ادامه با اشاره به 15 سال تلاش در جمع‌آوری دست‌نوشته‌های شخصی و تألیف کتاب «حماسه‌های نامداران گمنام» این کتاب را مجموعه‌ای بسیار کامل در مورد دفاع مقدس ایران اسلامی معرفی کرد، کتابی که چندین بار تجدید چاپ شده و در چاپ‌های اخیر این کتاب وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) نیز به کتاب افزوده شده است.

وی یاد و خاطره 219 هزار شهید گلگون‌کفن ایران اسلامی و بیش از 500 هزار ایثارگر و جانباز و یاد و خاطره عملیات ثامن‌الائمه که به شکستن حصر آبادان منجر شد، را گرامی داشت.

ویژه‌برنامه «تنها، نترس، غیرمسلح» در ملایر برگزار شد

آخشیک همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه «تنها، نترس، غیرمسلح» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه با محوریت شهید خلبان محمدرضا نوروزی با حضور سرتیپ دوم خلبان امیر فرج‌الله فرسیابی برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر اظهار کرد: در این برنامه که به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر برگزار شد سرتیپ دوم خلبان فرسیابی به معرفی زندگینامه و شخصیت شهید محمدرضا نوروزی از خلبانان گردان ۱۱ شناسایی تاکتیکی پرداخت و ضمن بیان خاطراتی از این شهید اعم از دوره‌های آموزشی در ایالات متحده و سپس دوران پرافتخار دفاع مقدس به تبیین نقش اثرگذار او در عملیات‌های مختلف و شناسایی مراکز حساس نظامی رژیم بعث در عمق خاک عراق پرداخت.

انتهای پیام
captcha