آشنایی با موسسه انصار اباصالح المهدی(عج) در بهبهان
کد خبر: 3999420
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

آشنایی با موسسه انصار اباصالح المهدی(عج) در بهبهان

موسسه قرآنی انصار اباصالح المهدی(عج) بهبهان که اخیرا مجوز آن صادر شده است تاکنون موفق به برگزاری جلسات هفتگی تفسیر و برگزاری کرسی‌های تلاوت ماهانه قرآن در این شهرستان شده است.

آشنایی با فعالبت‌های موسسه قرآنی انصار اباصالح المهدی(عج) در بهبهانعبدالرحمن آغازی، مدیر موسسه قرآنی انصار اباصالح المهدی(عج) بهبهان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان به معرفی این موسسه و فعالیت‌های آن پرداخت و در مقدمه گفت: طبق روایاتی که وجود دارد قرآن به عنوان مادبه الله، یعنی سفره گسترده خداوند است و امیرالمومنین(ع) در وصیت خود به فرزندش می‌فرماید: مبادا شب و روزی بر تو بگذرد و در خدمت قرآن نباشی ولو به خواندان پنجاه آیه و در روایت دیگری می‌خوانیم درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است و در آن سرا به انسان گفته می‌شود: قرآن بخوان و بالا رو. هر اندازه که قرآن خواندی و با حقایق قرآن آشنا شدی، به همان اندازه صاحب درجات بهشتی خواهی بود.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، جوامع بشری اگر به دستورات کاربردی قرآن عمل کنند بر بسیاری از مشکلات رهایی پیدا می‌کنند.

آغازی درباره آغاز فعالیت موسسه قرآنی انصار اباصالح المهدی(عج) گفت: این موسسه از سال ۹۸ به همت برخی از استادان دانشگاه و جامعه قرآنی شهرستان راه‌اندازی شد. ابتدا جلساتی به منظور آسیب شناسی فعالیت‌های قرآنی شهرستان با حضور فعالان این عرصه تشکیل شد و این موضوع که چرا کمتر فعالیت منسجم و مستمر در شهرستان وجود دارد، بررسی شد. در این جلسات به این نتیجه رسیدیم که این موسسه راه‌اندازی شود و اخیراً مجوز آن نیز صادر شد. محل موسسه در مسجد سید فقیر بهبهان است.

این مدرس قرآن درباره برنامه‌های این موسسه اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه‌هایی در زمینه حفظ و قرائت در شهرستان وجود دارد، سعی کردیم فعالیت‌ خود را در زمینه مفاهیم و تفسیر شروع کنیم. از جمله کارهایی که در این مدت انجام شد، جلسات تفسیری است که توسط حجت الاسلام والمسلمین طواف، امام جمعه موقت شهرستان بهبهان به صورت هفتگی تشکیل می‌شود.

مدیر موسسه قرآنی انصار اباصالح مهدی(عج) بهبهان، دیگر برنامه موسسه را کرسی تلاوت ماهانه عنوان کرد و افزود: قاریان ما در شهرستان به ما می‌گفتند مدت طولانی است تلاوت قرآن نداشتیم، یعنی جایی برای تلاوت قرآن نبود. به همین منظور کرسی ماهانه تلاوت راه‌اندازی شد.‌ این کرسی هم در موسسه و هم به صورت سیار در مساجد مختلفی اجرا شد. گرچه این کرسی‌های تلاوت به دلیل کرونا ضعیف شد، اما ادامه دارند.

‌آغازی گفت: برگزاری دوره‌های تجوید و صوت و لحن از برنامه‌های دیگر موسسه ما بود. با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، موسسه انصار اباصالح المهدی(ع) در فضای مجازی به خوبی عمل کرده است. راه‌اندازی صفحه اینستاگرام برای عرضه متنوع آموزه‌های دینی، صفحه دیگر موسسه ما درس‌هایی از نهج‌البلاغه است. باتوجه به مظلومیت و مهجوریت نهج‌البلاغه به این موضوع گران‌بها پرداختیم. خطبه‌های این کتاب، کلید واژه‌هایی دارد که برای زندگی انسان راهگشا است و کلمات قصار آن نسخه‌های شفابخش است.

وی با اشاره به محرومیت افراد از معارف نهج‌البلاغه تصریح کرد: گاهی احساس می‌شود که تک‌بعدی عمل می‌کنیم، یعنی اگر بخواهیم توجه به اهل بیت(ع) داشته باشیم، فقط در هیأت و عزاداری و مسائل احساسی است که بسیار خوب و به جا است، اما در حوزه معارف ضعیف عمل شده است.

این فعال قرآنی ادامه داد: همچنین رایحه ظهور دیگر صفحه مجازی موسسه است که موضوع آن امام عصر(ع) و کسب معرفت برای ارتباط با امام زمان(عج) است. در بخش پژوهش به دنبال کسب مجوز نشریه‌ای با همین موضوع به نام موعود عشق به دو زبان عربی و فارسی هستیم.

آغازی گفت: ارتباط مستمری با دارالقرآن و بخش‌های دیگر آموزش و پرورش برقرار شده است که از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم. موسسه انصار اباصالح المهدی(عج) آمادگی دارد در کنار کلاس‌های قرآنی، کلاس‌های فوق برنامه درسی برای دانش‌آموزان برگزار کند.

مدیر موسسه قرآنی انصار اباصالح مهدی(عج) بهبهان در پایان سخنان خود گفت: کلاس نقاشی و دوره حفظ قرآن برای کودکان راه‌اندازی شده است و از هفته آینده این دوره برای بزرگسالان شروع می‌شود. مسابقه مجازی تلاوت قرآن کریم نیز برگزار کردیم که از شهرها و استان‌های مجاور نیز شرکت کننده داشتیم. برنامه‌های مجازی ما در سطح کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha