فعالان قرآنی برای مهجوریت‌زدایی از قرآن همت کنند
کد خبر: 3998314
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

فعالان قرآنی برای مهجوریت‌زدایی از قرآن همت کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در همایش تجلیل از همراهان قرآنی گلستان، گفت: برای رسیدن به جامعه قرآنی باید بیشتر از گذشته تلاش کرد و لازم است که همه فعالان قرآنی ادارات و تشکل‌های قرآنی همت جدی برای مهجوریت زدایی از قرآن داشته باشند.

ارسالی شنبه//تمامی شاعران نام آور شعر و ادب فارسی با قرآن مانوس بودندبه گزارش ایکنا از گلستان، عادله کشمیری، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در همایش تجلیل از همراهان قرآنی گلستان که امروز 27 شهریور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، گفت: قرآن کریم اقیانوس مواجی است که هر فرد به اندازه وسع خود می‌تواند از آن بهره‌مند شود و این بستگی به اراده و توانایی فرد برای استفاده از کلام الهی دارد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند «مَن قَرَا القُرآن و هو شابٌّ مُؤمِنٌ‌، اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او در می‌آمیزد»، گفت: بهره‌مندی از قرآن و به کار‌گیری آن در زندگی می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی راه گشا باشد و منجر به کمال و سعادت در دنیا و آخرت شود.

کشمیری با اشاره به سالروز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار، گفت: همه شاعران نام آور شعر و ادب فارسی با قرآن مأنوس بودند و رمز ماندگاری آنها این است که سروده‌های آنها متأثر از قرآن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به شعر معروف استاد شهریار در وصف امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: شهریار با دو کتاب یکی قرآن و دیگری حافظ مأنوس بود و شعر معروف برو ای گدای مسکین در خانه علی زن، در آیه 55 سوره مائده به صراحت به حقانیت امام علی(ع) و رسولش اشاره دارد.

وی به فعالیت‌های قرآنی اداره فرهنگ ارشاد اسلامی گلستان اشاره کرد و گفت: جشنواره نگارگری آیات، جشنواره ملی ادبی داستانک قرآن، تلاوت‌های مجلسی، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها با موضوعات قرآنی، رونمایی از آثار هنری از کتابت قرآن، تهیه و تدوین اطلس قرآنی، دوره ارتقای سواد رسانه مؤسسات قرآنی، سامانه پیگیری بیمه فعالان قرآنی و برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و طرح روستاهای برتر قرآنی از جمله فعالیت‌های قرآنی این مرکز است.

کشمیری با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که در روز قیامت می‌فرماید که قرآن در میان امت من مهجور بود، افزود: برای رسیدن به جامعه قرآنی باید بیشتر از گذشته تلاش کرد و لازم است که همه فعالان قرآنی ادارات و تشکل‌های قرآنی همت جدی داشته باشند تا به این وسیله بتوانیم از قرآن مهجوریت زدایی کنیم.

 در پایان جلسه از کتاب ترجمه طبری جزء 30 قرآن کریم  با حضور احسان مکتبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.  

انتهای پیام
captcha