پيروزی با مشاركت‌ رزمندگان كرد عراقی
کد خبر: 3994939
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
سالروز عملیات «فتح ۱۰»

پيروزی با مشاركت‌ رزمندگان كرد عراقی

۱۳ شهریور سالروز عملیات موفق «فتح ۱۰» است که رزمندگان سپاه اسلام با مشارکت رزمندگان کرد عراقی در محور شمال شرقی استان کردنشین اربیل عراق انجام دادند.

پيروزي‌ با مشاركت‌ معارضان‌ كرد عراقیبه گزارش ایکنا؛ عمليات چريكي فتح 10 در بامداد روز 13 شهريور 66 با رمز مقدس «یا ابا عبدالله‌الحسين(ع)» در منطقه سيدكان شمال شرقی منطقه اربيل عراق و با اهداف تداوم گسترش نبرد نيروهای مبارز عراق، پاسخگويی به شرارت‌های رژيم بعثی در بمباران مراكز غيرنظامی ايران و گلوله باران روستاهای كردنشين به مرحله اجرا درآمد.

عملیات فتح 10 مانند سایر سلسله عملیات‌های فتح در عمق جبهه شمالی دشمن و مشخصاً در محور شمال شرقی استان کردنشین اربیل عراق، با مشارکت معارضان کرد عراقی به اجرا درآمد. نیروهای خودی در شامگاه سیزدهم شهریور به طور نامنظم و با حمله‌ای محدود، مواضع خودی را به قصد انهدام نیروهای دشمن بر بلندی‌های منطقه ترک کردند. رزمندگان سپاه اسلام با رعایت اصل استتار و غافلگیری، همزمان با اعلام رمز عملیات، به نابودی 36 پایگاه حفاظتی و مقر فرماندهی گردان خفیفه در بلندی‌های منطقه پرداختند.

علاوه‌ بر آن قوای ایرانی و معارضان عراقی توانستند 15 دستگاه خودروی نظامی، سه قبضه توپ ضدهوایی، سه زاغه مهمات، چهار دستگاه خودروی مهندسی و چندین قضبه انواع سلاح‌های نیمه سنگین دشمن را نابود کنند.

در این عملیات رزمندگان تحت امر قرارگاه رمضان متشکل از تیپ 58 مالک اشتر، نیروی زمینی سپاه، مجاهدین مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و پیشمرگان حزب الله کرد حضور داشتند و همزمان با ایام شهادت سالار شهیدان حسین بن علی(ع) با استفاده از اصل غافلگیری به مواضع نیروهای عراق در ارتفاعات شمال شرقی استان اربیل یورش بردند.

در جریان عملیات فتح 10، ده‌ها دستگاه خودرو، قبضه سلاح انفرادی، مقداری مهمات و چند قبضه توپ ضدهوایی دشمن توسط رزمندگان اسلام نیز به غنیمت گرفته شد.

در این عملیات تعداد 500 نفر از نیروهای دشمن زبون بعثی، کشته و زخمی شدند و ده‌ها نفر نیز به اسارت درآمدند.

نقشه عملیات: 

پيروزيی با مشاركت‌ معارضان‌ كرد عراقی

انتهای پیام
captcha