افرادی که بیماری سرطان دارند می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟
کد خبر: 3989364
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

افرادی که بیماری سرطان دارند می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به برخی سؤالات رایج درباره تزریق واکسن کرونا پاسخ داد.

افرادی که بیماری سرطان دارند می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟محمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اگر فردی بیماری سرطان داشته باشد و داروهای شیمی‌درمانی استفاده کند نمی‌تواند واکسن کرونا را دریافت کند.

وی ادامه داد: افرادی هم که گلبول‌های سفیدشان کم باشد باز هم جزء کسانی هستند که نمی‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند، اما بهتر است با متخصص خود مشورت کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: پایین بودن پلاکت خون در افراد خوب نیست اما برای زدن واکسن باید سایر فاکتورها را هم چک کرد.

وی درباره برخی علائم همچون زدن کهیر پس از تزریق واکسن، گفت: زدن کهیر موضوع خیلی حساسی نیست اما اگر برطرف نشود افراد حتماً باید به پزشک مراجعه کنند.

طاهری درباره آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته نیز بیان کرد: هزار و 135 نفر در شبانه‌روز گذشته با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد 441 نفر به‌عنوان بیمار جدید کرونا شناخته شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با فوت سه بیمار جدید نیز مجموع متوفیان به علت بیماری کرونا در همدان به دو هزار و 401 نفر رسید.

انتهای پیام
captcha