استفاده از ظرفیت هنر در تبلیغ مفاهیم قرآنی / بیان ارزش‌های قرآنی در قالب هنر ماندگارتر است
کد خبر: 3974022
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

استفاده از ظرفیت هنر در تبلیغ مفاهیم قرآنی / بیان ارزش‌های قرآنی در قالب هنر ماندگارتر است

نفر دوم رشته معرق و منبت سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت هنر در تبلیغ و اطلاع رسانی مفاهیم قرآنی یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: هنرمندان می‌توانند با استفاده از محتوای غنی قرآن آثار فاخر و درخور توجهی را به جامعه هنری عرضه کنند.

استفاده از ظرفیت هنر در تبلیغ مفاهیم قرآنی / بیان ارزش‌های قرآنی در قالب هنر ماندگارتر استمحمدامین حسن‌زاده، دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از تجربه‌های خود در زمینه خلق آثار هنری زیبا با محوریت قرآن گفت: از کلاس پنجم ابتدایی یادگیری هنر منبت و معرق را شروع کردم و چندین مقام اول استانی و کشوری را در مسابقات مختلف را تاکنون کسب کرده‌ام

وی در خصوص جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: در این دوره از مسابقات آیه 83 سوره مبارکه شعراء «رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ» را برای شرکت کنندگان ارسال کردند و حدود 10 روز ما فرصت داشتیم تا این تابلو را تمام کنیم. من وقتی این تابلو را تمام کردم حدود 56 ساعت بود که نخوابیده بودم تا بتوانم کار را به جشنواره برسانم. این تابلو معرق، منبت و کناره تابلو تذهیب است. در واقع تلفیقی از چند نوع هنر هست.  

حسن‌زاده، با اشاره به اینکه تأثیرگیری از آیات قرآن و کار کردن در این وادی بر جنبه معنوی فرد می‌افزاید، اظهار کرد: هنر قرآنی فاخرترین هنر در تمام جهان است، نه صرفاً در جهان اسلام. چون بالاتر و با ارزش‌تر از قرآن کریم، کتابی وجود ندارد که وقتی هنر در خدمت آن باشد ارزش بیشتری پیدا کند.

این هنرمند جوان با تاکید بر اینکه ضرورت استفاده از ظرفیت هنر در تبلیغ و اطلاع رسانی مفاهیم قرآنی یک ضرورت انکار ناپذیر است، افزود: هنرمندان می‌توانند با استفاده از محتوای غنی قرآن آثار فاخر و درخور توجهی را به جامعه هنری عرضه کنند و این شکل از آثار هنری هم با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همیشه مشتری خود را دارد.

وی افزود: باید زمینه آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را فراهم آورد و در این میان بیان ارزش‌های معنوی و قرآنی در قالب هنر ماندگارتر است.

نفر دوم رشته معرق و منبت سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، با اشاره به اینکه فعالیت در این رشته نیازمند تلاش فراوان است، افزود: من تلاش می‌کنم تا این هنر را در برنامه‌های زندگی خودم دخیل کنم زیرا زیبایی در هنر نهفته است و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند  می‌توانند این زیبایی را در رفتارهای اجتماعی و جامعه بروز دهند.

انتهای پیام
captcha