فعالیت‌های ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب در بسیج اساتید کشور
کد خبر: 3952929
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
دبیر ستاد بیانیه گام دوم انقلاب تشریح کرد:

فعالیت‌های ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب در بسیج اساتید کشور

محمود هاشمی در تشریح فعالیت‌های ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب در بسیج اساتید کشور، اظهار کرد: حدود 63 همایش در حوزه‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب خصوصاً در بحث معنویت، اخلاق و سبک زندگی انجام شده است و انتظار این است که در سال آینده در همه ابعاد بیانیه، همایش‌های علمی برگزار کنیم که منتج به نتایج عینی شود.  

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمود هاشمی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد و دبیر ستاد بیانیه گام دوم انقلاب، امروز دوشنبه 20 بهمن‌ماه در نشست مسئولان کانون‌های بسیج اساتید سراسر کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: راه‌اندازی ستاد اجرایی در سازمان بسیج اساتید کشور با همان شیوه‌نامه‌ای که از بسیج اساتید ابلاغ کرده بود، صورت گرفت و خوشبختانه در یک سال و نیمی که این ستاد راه‌اندازی شده، فعالیت‌های زیادی داشته که قطعاً نمی‌توانم به همه آنها اشاره کنم، اما به صورت خلاصه برخی از موارد را ذکر می‌کنم. بعد از راه‌اندازی ستاد‌های اجرایی، جلسات تبیینی در سراسر کشور با هدف نقش‌آفرینی اساتید در جمع دانشگاهیان در زمینه تبیین و پیاده‌سازی و فهم مشترکی از مفاد بیانیه و جهت دادن تلاش دانشگاهیان به سمت مفاد این بیانیه انجام شد تا منتج به پیشرفت ایران اسلامی شود.

وی افزود: هماهنگی و هم‌افزایی کانون‌های استادیِ استانی در جهت بروز و ظهور و اجرایی شدن بندهای بیانیه گام دوم انقلاب و یکپارچه‌ شدن فعالیت‌ها اقدام دیگر بوده است. حدود ده هزار ساعت فعالیت‌های تبیینی در یک سال گذشته از سوی افراد زیادی انجام شده است، اما هنوز به اهداف نرسیده‌ایم. لذا برنامه‌های دیگری را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین کمیسیون‌های تخصصی در برخی از این ستادها راه‌اندازی شده و در برخی از استان‌ها فعالیت‌های خوبی نیز داشته‌اند، اما در برخی از استان‌ها هنوز اهداف ما محقق نشده است. با وجود این، در همین ستادها بیش از پنج هزار ساعت فعالیت علمی انجام گرفته است.

هاشمی گفت: حدود 63 همایش در حوزه‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب خصوصاً در بحث معنویت، اخلاق و سبک زندگی انجام شده است و انتظار این است که در سال آینده در همه ابعاد بیانیه همایش‌های علمی برگزار کنیم که منتج به نتایج عینی شود. اقدام دیگر برگزاری جشنواره شهید چمران بود که به زودی خروجی آن منتشر خواهد شد. حدود 77 اثر به این جشنواره ارسال شد که 17 اثر مورد تایید هیئت داوران قرار گرفت.

وی یادآور شد: مورد بعدی که بسیار مهم است، دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که با هدف اینکه فهم مشترک در جمع نخبگانی ایجاد کنیم، برپا شده است و حدود چهار جلسه در ستاد اجرایی در این زمینه برگزار کردیم و نهایتاً تصویب شد. جا دارد از همه کسانی که بسیج اساتید را در این زمینه یاری می‌دهند، تشکر کنم. در استان‌های تهران، البرز، یزد، خوزستان و خراسان و برخی دانشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه‌ای این دوره‌ها را برگزار کردیم و بنا داریم در سایر استان‌ها نیز برگزار کنیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد گفت: در این زمینه نگاه ما این است که اساتیدی که قرار است تبیین بیانیه را در سراسر کشور انجام دهند، به صورت یک شبکه به فعالیت بپردازند و کمیته پژوهش و آموزش نیز تشکیل شده تا کارهای علمی را پیش ببرند. ان‌شاء‌الله بعد از دوره عمومی، سطح تخصصی آن را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از اهداف ما این است که چهره‌های تراز را در جهت نهادینه کردن بیانیه معرفی و محتوا و ادبیات جدیدی را در زمینه بیانیه گام دوم تولید کنیم و گفتمان‌سازی لازم در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب صورت بگیرد. سرفصل‌های این دوره نیز مبتنی بر منظورمه فکری نایب امام زمان آماده شده و ان‌شاءالله هفته آینده تکثیر و رونمایی خواهد شد. از استان‌هایی که تاکنون دوره‌ها را برگزار نکرده‌اند، درخواست داریم زودتر در این زمینه اقدام کنند، چراکه تحقق دولت اسلامی بدون این دغدغه‌ها و تبیین مفاهیم و رسیدن فهم مشترک از دولت اسلامی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha