طرح‌های فاخر هنری در حوزه نماز حمایت می‌شوند
کد خبر: 3860578
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
ارباب‌سلیمانی:

طرح‌های فاخر هنری در حوزه نماز حمایت می‌شوند

گروه فرهنگی ــ مشاور وزیر ارشاد در امور فرهنگی و دینی با تأکید بر توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه گفت: این وزارتخانه از طرح‌های فاخر هنری در حوزه نماز حمایت می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلسه هم‌اندیشی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیرکل، معاونان، مدیران ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، امروز، 9 آذرماه در سنندج تشکیل و در این جلسه پیرامون مسائل و توانمندی‌های فرهنگی هنری و قرآنی کردستان و هم‌چنین مشکلات موجود در زمینه اقامه نماز در ادارات و سازمان‌های دولتی استان بحث و تبادل‌نظر شد.

حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی در این جلسه با تأکید بر اهمیت توجه به فضایل اخلاقی و ارزش‌های اسلامی اظهار کرد: در کنار پیشرفت‌های ظاهری توجه به معنویت ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه استان کردستان در طرح چهره به چهره موفق بوده است، بیان کرد: در زمینه اقامه نماز تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد شده است که با اجرای آن امکان همکاری و حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری و رسانه ویژه نماز و اقامه نماز در ادارات و سازمان‌های فراهم‌ شده است.

ارباب‌سلیمانی خواستار فعال شدن شورای اقامه نماز در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه استان، بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های مساجد و حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در ترویج فریضه اقامه نماز شد و بیان کرد: ستاد اقامه نماز مستقر در وزارتخانه از طرح‌های فاخر هنری در حوزه نماز حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به‌ضرورت احداث نمازخانه در همه واحدها و فضاهای فرهنگی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های سطح استان برای ترویج و اقامه نماز ضروری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی بیان کرد: پایبندی مسئولان به اصول و روش‌های دینی و مذهبی، فریضه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر و اقامه نماز می‌تواند در تشویق جوانان و نوجوانان به امر نماز بسیار مؤثر باشد.

لزوم بازنگری برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی کردستان

جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: لازم است در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی در سطح استان بازنگری علمی و ساختاری شود تا از خروجی بهتری برخوردار شود.

وی افزود: در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر همچنین ترویج فریضه نماز بایستی از ظرفیت‌های موجود در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه بیشتر استفاده شود.

قلعه‌شاخانی با بیان اینکه اهدای کتاب با موضوع نماز به مراکز و مؤسسات فرهنگی و هنری بسیار مؤثر است، اعلام کرد: کتاب به‌عنوان معروف در همه حوزه علوم بشری می‌تواند رفتار و اخلاق ما را به راه راست هدایت کند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری ظرفیت‌های هنری در ترویج فرهنگ اقامه نماز تأکید کرد: تولید یک پویانمایی می‌تواند از بار فرهنگی هنری و قرآنی مؤثری بین مردم به‌ویژه کودکان برخوردار باشد.

شرکت مسئولان در نماز جمعه و جماعات 

اکبر عظیمی، دبیر شورای اقامه نماز استان کردستان گفت: انتظار هست که مسئولان در نماز جمعه و جماعات شرکت فعال داشته باشند تا مردم به آن‌ها اهتمام داشته و به امر اقامه نماز بیشتر توجه داشته باشند.

وی افزود: بودجه برای اقامه نماز و حمایت از طرح‌های تشویقی حوزه نماز بسیار اندک است که لازم است با حمایت مسئولان این مهم بیش‌ازپیش موردتوجه باشد.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه تفاهم‌نامه همکاری و حمایت از طرح‌های فرهنگی، هنری و رسانه با موضوع نماز باهدف توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز فی‌مابین شورای اقامه نماز وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان منعقد و امضا شد.

انتهای پیام
captcha