12 هزار خانوار نیازمند اردبیلی وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند
کد خبر: 3854819
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

12 هزار خانوار نیازمند اردبیلی وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند

گروه اجتماعی- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۲ هزار خانوار تحت حمایت از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها وارد چرخه حمایتی این نهاد شده‌اند که با ارائه خدمات حمایتی درصدد توانمندسازی آن‌ها هستیم.

12 هزار خانوار نیازمند اردبیلی وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل، عصر امروز، 13 آبان‌ماه در جلسه بررسی مستمری دریافتی مددجویان در اردبیل، اظهار کرد: بیش از ۶۵ میلیارد تومان مستمری در هفت ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت پرداخت شده تا بتوانند بخشی از هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.

وی گفت: رفع نیاز‌های ضروری خانوار تحت حمایت در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد که با پرداخت مستمری ماهانه می‌کوشیم گرفتاری‌های آن‌ها را کاهش دهیم.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۳۸ هزار خانوار مستمری‌بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: ۱۲ هزار خانوار تحت حمایت از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها وارد چرخه حمایتی این نهاد شده‌اند که با ارائه خدمات حمایتی درصدد توانمندسازی آن‌ها هستیم.

حسین‌نژاد بیان کرد: خدمات حمایتی کمیته امداد استان اردبیل تنها به پرداخت مستمری ختم نمی‌شود و خدمات فرهنگی و آموزشی، تأمین مسکن مناسب، جهیزیه، خودکفایی و اشتغال‌زایی و درمان خانوار تحت حمایت از جمله فعالیت‌های کمیته امداد در یاری‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان هستیم تا با اتکا به توانایی و استعداد‌های خود به استقلال اقتصادی دست یابند، گفت: ۲۸ هزار و ۵۰۶ سالمند، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که قادر به انجام کار و هیچ‌گونه فعالیتی نیستند.

وی با اشاره به اینکه از طریق استعدادسنجی در بین سایر مددجویان و به خصوص فرزندان خانوار تحت حمایت تلاش می‌کنیم زمینه توانمندسازی آن‌ها را فراهم کنیم، اعلام کرد: خوداتکایی خانوار تحت حمایت، یکی از رویکرد‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل در امر خدمت‌رسانی به آن‌ها است که در این زمینه گام‌های موثری برداشته می‌شود.

حسین‌نژاد افزود: هر چقدر کمک‌های مردمی در حمایت از اقشار آسیب پذیر افزایش یابد به همان میزان می‌توانیم خدمات گسترده‌تری را به مددجویان استان اردبیل ارائه کنیم که به دلیل حجم مشکلات اساسی مددجویان تحت حمایت، نیاز مبرم به یاری خیران و نیکوکاران داریم تا پاسخگوی گرفتاری‌های آن‌ها باشیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خدمات این نهاد بر اساس حفظ عزت نفس و کرامت انسانی خانوار نیازمند جامعه ارائه می‌شود، گفت: درصدد هستیم با یاری نیکوکاران و رفع مشکلات اساسی مددجویان اردبیلی مسیر خودکفایی آن‌ها را هموار کنیم.

انتهای پیام
captcha