2894 بانوی طلبه در یزد مشغول به تحصیل هستند
کد خبر: 3854163
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

2894 بانوی طلبه در یزد مشغول به تحصیل هستند

گروه معارف ــ مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در حال حاضر دو هزار و 894 نفر طلبه خواهر در سه سطح دو، سه و چهار در استان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر 2894 نفر طلبه خواهر در استان مشغول به تحصیل هستند.به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد عصر روز شنبه، 11 آبان ماه در آیین افتتاح مرکز پژوهشی حکمت در محل موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (ع) یزد اظهار کرد: در حال حاضر 2894 نفر طلبه خواهر در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 2446 طلبه در مقطع سطح دو(کارشناسی)، 391 طلبه در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) و 57 نفر در سطح چهار(دکتری) مشغول به تحصیلند.

کارگر با اشاره به فارغ التحصیلی 1755 نفر افزود: در سطح یک 35 نفر، سطح دو 1627 نفر، سطح سه 93 نفر فارغ التحصیل شده‌اند و در سطح چهار نیز تحصیل تعدادی به اتمام رسیده و در حال کتابت رساله هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیاز به مرکز پژوهشی مستقل برای ساماندهی خواهران فارغ التحصیل در استان احساس می‌شد گفت: در مدارس استان در زمینه پژوهش فعالیت دارند ولی مرکزی که متعلق به مدرسه خاصی نباشد و همگان بتوانند به عنوان مرکز تخصصی از آن استفاد کنند وجود نداشت البته نیمی از طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیل در استان در مرکز استان فعالیت دارند و این مرکز تخصصی راه اندازی شد.

کارگر سهیم شدن دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در چرخه خلق پژوهش‌های فاخر و تولید علم دینی و رفع معضلات و مسائل کلان نظام جامعه دینی را از هدف اصلی ایجاد این مرکز عنون کرد و افزود: استفاده و بهره‌گیری از توان و قابلیت‌های علمی بانوان فرهیخته و تحصیل‌کرده حوزوی، ایجاد محیط‌های علمی و پژوهشی اختصاصی و متناسب برای خواهران تحصیل‌کرده حوزوی، متمرکز نمودن پژوهشگران خواهر حوزوی در یک محیط علمی و پژوهشی، پاسخ به نیازهای علمی، تخصصی و تحقیقاتی دستگاه ها،مراکز و نهادهای حوزوی و غیرحوزوی کشور، ارتقای سطح تعامل با مراکز علمی– پژوهشی از دیگر اهداف این مرکز است.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز نیز گفت: انجام تحقیقات و مطالعات در عرصه‌های تعیین‌شده، تربیت عوامل انسانی متخصص(جذب وتوانمندسازی عوامل انسانی متخصص در زمینه های پژوهش های دینی، مسأله شناسی(نیاز سنجی، مسئله شناسی و اولویت بندی موضوع های پژوهشی با اولویت استانی)، ارتباط و تعامل با سایر مراکز علمی و پژوهشی از جمله فعالیت‌های این مرکز خواهد بود.

وی استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اشخاص حقیقی و حقوقی، برگزاری کارگاه‌های روشی، ارائه مشاوره‌های علمی به طلاب در زمینه‌های مورد مطالعه مرکز، برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاد اندیشی، تشکیل و یا حضور فعال در اتاق فکر و شورای مشورتی راهبردهای پژوهشی جهت نهادها و سازمان‌های استانی، توجه دهی سازمان‌ها و ادارات استانی به ضرورت پژوهش‌های توسعه‌ای دینی را از دیگر برنامه‌های این مرکز اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha