لزوم گسترش تعاملات مدرسه اسلامی هنر و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
کد خبر: 3852664
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

لزوم گسترش تعاملات مدرسه اسلامی هنر و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

گروه فرهنگی ــ معاون هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم گسترش تعاملات مدرسه اسلامی هنر و دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: باید برنامه میان مدتی طرح ریزی شود تا هر دو مجموعه از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند.

لزوم گسترش تعاملات مدرسه اسلامی هنر و دفتر تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، در نشست مشترک قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی با مدرسه اسلامی هنر و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گسترش تعاملات این مدرسه و دفتر مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی و معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست مشترک، با تاکید بر لزوم گسترش تعاملات مدرسه اسلامی هنر و دفتر تبلیغات اسلامی، به ظرفیت‌ها و فرصت‌های این دفتر و مدرسه اسلامی هنر اشاره و اظهار کرد: باید برنامه میان مدتی طرح ریزی شود تا مجموعه مدرسه اسلامی هنر در کنار معاونت فضای مجازی هنر و رسانه و قطب‌های فکری و فرهنگی، خصوصاً قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی بتوانند از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا فجری، رئیس کمیته تعاملات قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی گفت: هدف از این جلسه، بررسی ظرفیت‌ها و طراحی برنامه‌های تعاملاتی میان این دو مجموعه است.

وی تصریح کرد: در گذشته ارتباطات دوسویه بسیار خوبی میان مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و مدرسه اسلامی هنر برقرار بوده که اخیراً این ارتباط کمی کمرنگ‌تر شده و طرفین خواستار این هستند که این ارتباطات گسترش پیدا کند تا جامعه هنرمندان طلبه از این ظرفیت به نحو بیشتر و بهتری استفاده کنند و  فعالیت‌های این مجموعه در کنار هم از کیفیت بهتر و بیشتری برخوردار شوند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، رئیس مدرسه اسلامی هنر اظهار کرد: مدرسه اسلامی هنر، نخستین مؤسسه آموزشی - پژوهشی برآمده از حوزه علمیه است که در قلمرو دین و هنر برای پرورش طلاب با رویکرد تربیتی و سبقه دینی جهت تبیین مبانی تفکر دینی در هنر و نیز آموزش‌های نظری و عملی در باب هنر تأسیس شده و در این مسیر به نتایج خوبی نیز دست پیدا کرده است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه اسلامی هنر تصریح کرد: آموزش‌های آزاد، تشکیل گروه‌های علمی، مطالعات معماری ایران و پروژه‌های دیگر از جمله فعالیت‌های مدرسه اسلامی هنر است، تا کنون بیش از ۳ هزار مدرک برای طلاب فارغ التحصیل در دوره‌های آزاد صادر شده است.

رئیس مدرسه اسلامی هنر یکی از ظرفیت‌های مهم این مدرسه را وجود کتابخانه غنی ۴۲ هزار کتابی مطرح و یادآوری کرد: نظیر این کتابخانه در کشور انگشت شمار است.

انتهای پیام
captcha