شهید هادی نصرالله نماد پیروزی و مقاومت است
کد خبر: 3846237
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
سیدیوسف نصرالله:

شهید هادی نصرالله نماد پیروزی و مقاومت است

گروه فرهنگی ــ یکی از اعضای بیت سیدحسن نصرالله با تأکید بر اینکه شهید هادی نصرالله و دوستانش به جایگاهی رسیدند که توانستند از پست و مقام بگذرند و به درجه شهادت نائل شوند، گفت: با همه آزادگان عهد می‌بندیم که راه جهاد و مقاومت را ادامه دهیم.

شهید هادی نصرالله سنبل پیروزی و مقاومت استبه گزارش ایکنا از قم، سیدیوسف نصرالله، از اعضای بیت سیدحسن نصرالله، شب گذشته، هشتم مهرماه، در مراسم اولین گرامیداشت شهید هادی نصرالله که با حضور خانواده سیدحسن نصرالله و جوانان بیش از 60 کشور جهان و آیات عظام در مجتمع امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفت: شکی نیست که ایام عاشورا طبق احادیث اهل بیت(ع) از قیام‌های بزرگی است که جلوه نمادین آن هیچ وقت تمام نمی‌شود و این پدیده همیشه زنده است و باید باشد که تا ابد ندای مظلومان را به گوش جهانیان برساند و در برابر استکبار جهانی و ظلم، مقتدر و مقاوم باشد.

سید‌یوسف نصرالله بیان کرد: این واقعه همزمان با زمانی است که ما باید بهترین کیفیت را برای مفهوم مقاومت پیدا کنیم و به دور از محتوای بیگانه این مفاهیم را ارائه دهیم و مطابق با دوران معاصر خود چارچوب‌های مقاومت را تعیین کنیم تا این مسیر الهام‌بخش ما برای رسیدن به آزادی باشد.

وی افزود: حزب‌الله لبنان از مسیر شهدا و وصایای انبیا و اولیا حفاظت کرده و در این مسیر رهبران حتی از فدا کردن فرزندان خود نیز دریغ نمی‌کنند بلکه وقتی که به سمت میدان‌های جهادی می‌روند فرزندانشان را همراه خویش می‌برند و هنگامی که در میدان نبرد به خطوط جهاد می‌روند و همچنین هنگامی که عروج می‌کنند و به لقاء الله می‌پیوندند مفهوم مقاومت را بیان می‌کنند و شهید هادی نصرالله و همرزمان او از نمونه‌های بارز این مفاهیم مقاومت هستند.

وی با تأکید بر اینکه شهید هادی نصرالله و دوستانش به جایگاهی رسیدند که توانستند از پست و مقام بگذرند و به درجه شهادت نائل شوند و در نتیجه آن‌ها نمادهای پیروزی و مقاومت هستند، گفت: شهید هادی نصرالله در دوران جوانی بود و می‌توانست به اقتضای سن خود زندگی کند و از میدان جنگ دور باشد، می‌توانست به بهانه اینکه فرزند سیدحسن نصرالله است برای خود مأموریت نظامی دیگری که از خطر دور باشد انتخاب کند، اما به‌ خاطر روح بزرگی که داشت دور بودن از میدان نبرد را نپذیرفت و به هیچ وجه از اعتبار پدرش استفاده نکرد و به میدان نبرد رفت.

این استاد خارج فقه تصریح کرد: سیدهادی نصرالله با این کار خود پیام روشنی به جهانیان داد و آن اینکه در جهاد در راه خدا نباید از فرزندان و جگرگوشه‌ها دریغ کرد و این مسیر همه رهبران و فرزندانشان اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان، فرمانده، سرباز، رهبر و .. باید فدا شوند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

وی اولین گرامیداشت شهید هادی نصرالله را نماد افتخار و جهاد دانست و افزود: با شما و همه آزادگان عهد می‌بندیم که راه جهاد و مقاومت را که مسیر دشوار و سختی است و با وجود همه تهدیدها و چالش‌ها ادامه دهیم.

یادآور می‌شود، پس از سخنرانی پرشور و غرور سیدیوسف نصرالله ندای «لبیک یا حسین(ع)»، «‌لبیک یا زهرا(ع)» و «‌لبیک یا حیدر(ع)» در فضای سالن پیچید و همچنین شعار «ما ترکنا‌ک یابن الحسین» و «هیهات منا الذله» در سالن طنین‌انداز شد.

انتهای پیام
captcha