گرامیداشت شهدا وظیفه انقلابی و دینی است
کد خبر: 3843841
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
استاندار قم:

گرامیداشت شهدا وظیفه انقلابی و دینی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار قم با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه انقلابی و دینی مسئولان است.

به گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی استانداری، بهرام سرمست 30 شهریور در جلسه هماهنگی گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: همه مسئولان و مردم در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت که سرمایه‌ای برای ملت ایران محسوب می شود اهتمام داشته باشند.
استاندار قم مردمی کردن برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس را در راستای انتقال ابعاد مختلف جنگ تحمیلی به نسل جوان موثر دانست و افزود: گرامیداشت دفاع مقدس هم نمایش اقتدار نظام است و هم یادآور مجاهدت شهدا و ایثارگران در جنگ ۸ ساله تحمیلی و ارج نهادن به منویات مقام معظم رهبری است.
استاندار قم با بیان اینکه در جنگ ۸ ساله تمام قدرت‌های جهانی در یک اردوگاه و ملت ایران در برابر همه آنها دفاع کردند، دفاع مقدس را متعلق به همه ملت دانست و بیان کرد: ایستادگی و مقاومت امروز هم ادامه دارد و فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک پشتوانه برای ناظران بین‌المللی قابل ملاحظه است.
وی با تاکید بر اینکه ایثار در راه دفاع از میهن اسلامی برای مردم و نسل جوان یک معنا و مفهوم دیگری دارد، گفت: بایستی رویکرد محتوایی و فرهنگی به مسئله ایثار و شهادت داشته باشیم و پیوند بین دولت و نظام و ملت را تحکیم بخشیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران وابسته به خانواده معظم شهدا هستند، گرامیداشت مقام شهدا و خانواده ایشان را وظیفه اعتقادی، انقلابی و دینی دانست و گفت: دولتمردان تلاش می‌کنند تا قدردانی از ولی نعمتان خودشان که خانواده معظم شهدا هستند را در این ایام به بهترین وجه ممکن نشان دهند.
وی ادامه داد: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز و اماکنی که در منظر مردم هستند نیز می توانند محلی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس باشند، یادآوری کرد: دفاع مقدس متعلق به همه ی ملت ایران است.
مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود نقش استان قم در نهضت اسلامی و دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و با اشاره به رتبه دوم قم در تعداد شهدای جنگ تحمیلی و جایگاه این استان در تقدیم شهدای روحانی گفت: در برنامه‌های مرتبط با تکریم شهدا بایستی این ویژگی‌ها به صورت برجسته نمایش داده شوند.
استاندار قم همچنین بهره برداری از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: در این راستا باید مدیران مربوطه با جدیت تلاش کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در سال آتی را مورد توجه قرار داد و گفت: از هم اکنون باید تمهیدات برگزاری باشکوه این مراسم اندیشیده شود.
انتهای پیام
captcha