خدمت‌رسانی ۱۰۰ موکب قمی در ایام اربعین
کد خبر: 3842486
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

خدمت‌رسانی ۱۰۰ موکب قمی در ایام اربعین

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از خدمات‌رسانی ۱۰۰ موکب از استان قم در ایام اربعین در ۹ نقطه خبر داد.

خدمت‌رسانی 100موکب قمی در ایام اربعینبه گزارش ایکنا از قم، یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری، 25 شهریور در نشست شورای اداری که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، بیان کرد: مراسم دهه اول محرم و به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی با همیاری و همدلی دستگاه‌های مختلف استانی، باشکوه بسیار زیادی برگزار شد که این موضوع جای تقدیر دارد.
 
وی افزود: راهپیمایی اربعین به‌عنوان یکی از نمادهای تشیع در دنیا مورد توجه قرار گرفته است؛ راهپیمایی اربعین یک حرکت فرهنگی و تبلیغی است که مورد توجه دوست و دشمن است و در سراسر دنیا نیز رصد می‌شود و رسانه‌های خارجی در پوشش اخبار آن بسیار تأکید دارند.
 
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی این حرکت عظیم و اهمیت موضوع، مردم ایران نیز در کنار مردم عراق به خدمت‌رسانی به زائران اربعین مشغول می‌شوند و خود را در این امر خیر سهیم می‌کنند و مردم قم نیز همانند سال‌های گذشته در این امر حضور پررنگ خواهند داشت.
 
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بیان کرد: در سال 96 از استان قم 43 موکب و در سال 97 نیز 62 موکب به زائران اربعین خدمت کردند و در سال جاری نیز حدود 100 موکب از استان قم به زائران اربعین حسینی خدمت می‌کنند که در هزینه‌های برپایی و پذیرایی همگی از نذورات مردمی است و هیچ بودجه دولتی صرف آن نشده است.
 
وی اضافه کرد: موکب‌های استان قم برای ارائه خدمت به زائران در 9 نقطه قم، مهران، کوت، بدره، نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا، شهر کربلا، کاظمین و سامرا مستقر خواهند شد و در این خصوص لازم است مدیران دستگاه‌های مربوطه در اعطای مجوز به موکب‌ها و تسهیل امور تلاش کنند.
 
عالی‌پور بیان کرد: با توجه به اینکه استان قم در محل رفت و برگشت زائران اربعین قرار دارد، نیاز است که استقبال خوبی از زائران ایرانی و خارجی صورت بگیرد و در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است تا اقدامات به‌طور مناسب اجرایی شود.
 
انتهای پیام
captcha