تعدد اول ماه با قرآن سازگار نیست
کد خبر: 3842277
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی:

تعدد اول ماه با قرآن سازگار نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در کتابی که در حال حاضر در حال نوشتن هستم با بهره‌مندی از آیات قرآنی ثابت کردم تعدد اول ماه صحیح نیست، گفت: آیات متعددی از قرآن در خصوص هلال ماه وجود دارد.

دیدار اعضای کنگره قرآنی با آیت‌الله نوری همدانیبه گزارش ایکنا از قم، اعضای همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی امروز، 24 شهریورماه با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار کردند.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در این دیدار بیان کرد: قرآنی که در حال حاضر در دست ما است، همان قرآنی است که بر پیامبر(ص) نازل شده‌ است بدون هیچ کم و کاستی. متأسفانه در این زمینه دشمنان تهمت‌های بسیاری به شیعه زدند اما به سرانجام نرسیدند.

وی افزود: مسلمانان در این زمان قدرت بسیاری پیدا کردند و زمانی که با شبهات وارد شده به قرآن از سوی دشمنان مواجه می‌شویم با اسناد و مدارک معتبر پاسخگو خواهیم بود.

این مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر فعالیت مؤثر جامعه قرآنی در اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن در جهان، گفت: تفسیر قرآن معتبر و مقارن و تاریخ مقارن بنویسید زیرا با وجود تفاسیر معتبر گذشتگان همچنان این نیاز حس می‌شود و کار خداپسندانه‌ای است و امیدوارم در ملاقات بعدی نتیجه اقدامات شما را ببینم.

وی یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی را گرامی داشت و افزود: وی در بیان و منش خویش حریت داشتند و امید است که راه و مشی او را ادامه دهید.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی اظهار کرد: در کتابی که در حال حاضر در حال نوشتن هستم با بهره‌مندی از آیات قرآنی ثابت کردم تعدد اول ماه صحیح نیست، آیات متعددی از قرآن در خصوص هلال ماه وجود دارد.

برگزاری همایش قرآنی

همچنین در این دیدار آیت‌الله سیدجواد فاضل لنکرانی از برگزاری همایش قرآنی در آبان‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نظر دارد در اواخر آبان‌ماه سال جاری همایشی با موضوع «بررسی دیدگاه‌های قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی» برگزار کند و علاوه بر آن در این همایش نظر و اهتمام علمای شیعه نسبت به قرآن کریم بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha