ارسال بیش از ۹۰۰ اثر به همایش کتاب سال حوزه
کد خبر: 3842227
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

ارسال بیش از ۹۰۰ اثر به همایش کتاب سال حوزه

گروه فرهنگی ــ دبیر همایش کتاب سال حوزه از ارسال ۹۳۲ اثر به دبیرخانه بیست‌و‌یکمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد.

ارسال بیش از 900 اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی همایش کتاب‌ سال حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی، دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: 717 عنوان کتاب و 215 عنوان پایان‌نامه سطح 4 (دکتری) حوزویان، مجموع آثار رسیده به بیست‌ویکمین همایش کتاب سال حوزه را تشکیل می‌دهد که در گروه‌های بیست‌گانه داوری، مورد ارزیابی اجمالی قرار گرفته‌اند.
 
وی با بیان اینکه در مجموع در سال جاری، 932 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است، گفت: بیشترین تعداد آثار رسیده در گروه علمی کلام با 151 اثر و کمترین تعداد آثار رسیده در گروه علمی مدیریت با 6 اثر بوده است.

مقیمی‌حاجی درخصوص آثار رسیده در محورهای ویژه همایش نیز گفت: از مجموع آثار رسیده، قریب به یک‌صد اثر در محور‌های ویژه «‌سبک زندگی اسلامی‌» و «‌علوم انسانی اسلامی‌» واصل شده است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه یادآور شد: کتاب‌های رسیده، برای اولین بار در سال 1397 منتشر شده و پایان‌نامه‌های سطح 4 (دکتری) رسیده نیز در سال 1397 دفاع شده است.

یادآور می‌شود، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، از سال 1378، همه ساله «همایش کتاب سال حوزه» را برگزار می‌کند و آثار مکتوبی که از سوی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین تألیف، تدوین، تصحیح، تحقیق و ترجمه شده باشند، در این هما‌یش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha