محدود کردن نهی از منکر به حجاب شانه خالی کردن از منکرات بزرگتر نباشد
کد خبر: 3840643
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

محدود کردن نهی از منکر به حجاب شانه خالی کردن از منکرات بزرگتر نباشد

گروه اجتماعی - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه وظیفه برخورد با ظلم و اجحاف و بی‌احترامی ادارات در حق مردم را داریم، تصریح کرد:‌ برخی با محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر به مقوله عفاف و حجاب از زیر بار منکرات بزرگتر شانه خالی می‌کنند.

حسن کربلایی،‌ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان،‌ با بیان اینکه زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان با نماز و روزه و خمس و زکات و حج و جهاد و تولی و تبری عجین شده است، اظهار کرد: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین فرایض الهی در جامعه مغفول واقع شده است.

وی با اشاره به سرایت امر به معروف و نهی از منکر از فرد به جامعه، افزود: انسان در امر به معروف و نهی از منکر مجبور به خارج شدن از خود بوده و لذا این کار را سخت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان این فریضین را دارای اجری والاتر از جهاد در راه خدا دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی افراد جامعه نسبت به یکدیگر خیرخواه باشند و برای سلامت جامعه تلاش کنند لذا امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص مسلمانان نیست و در جوامع غیر دینی نیز وجود دارد.

کربلایی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی دانست و یادآور شد: اگرچه عفاف و حجاب یکی از مهمترین واجبات دینی است، اما نباید امر به معروف و نهی از منکر به عفاف و حجاب خلاصه شود. البته نباید اجازه دهیم دشمن در حوزه پوشش و حجاب برای ما برنامه داشته باشد.

وی پایان دادن به حکومت ستمشاهی را نهی از منکر و تشکیل حکومت اسلامی را امر به معروف دانست که توسط امام خمینی(ره) انجام گرفت و گفت: امام حسین(ع) نیز بیعت با یک شخصیت منفی مانند یزید را منکر می‌دانست و لذا هجرت از مدینه را انتخاب کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه همه انسان‌های وارسته از اعمال زشت و منکرات همچون ظلم و دروغ نفرت دارند، خاطرنشان کرد:‌ خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) آمر به معروف و ناهی از منکر هستند.

کربلایی یکی از پیامدهای غفلت از امر به معروف و نهی از منکر را ترویج بدی‌ها در جامعه دانست و ادامه داد: برای امر به معروف و نهی از منکر حق تجسس در زندگی شخصی افراد را نداریم و نباید برای کار خیر متوسل به شر شویم، اما در موضوعات مرتبط با جامعه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه برخورد با ظلم و اجحاف و بی احترامی ادارات در حق مردم را دارد، تصریح کرد:‌ برخی با محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر به مقوله عفاف و حجاب از زیر بار منکرات بزرگتر همچون مقابله با تعدی به بیت‌المال شانه خالی می‌کنند، اما سکوت در مقابل منکرات جایز نیست.

انتهای پیام

captcha