مسلمین جهان کشمیر را فراموش نکنند
کد خبر: 3836142
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

مسلمین جهان کشمیر را فراموش نکنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ بيانيه آيت‌الله‌العظمى مكارم‌شيرازى درباره حوادث دردناك كشمير در پیامی گفت: مسلمين جهان بايد اين منطقه از جهان كه اكثريتش مسلمان هستند را فراموش نكنند و برادران اسلامى خود را از زير فشار هندوستان نجات دهند، چراكه بى‌تفاوتى در اين راه در پيشگاه خدا مسئوليت فراوان دارد.

مسلمین جهان کشمیر را فراموش نکنندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره حوادث دردناک کشمیر بیانیه‌ای صادر کرد که متن پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

كشمير منطقه بسيار سرسبزى است كه جاذبه‌هاى گردشگرى فراوان دارد و به همين دليل مورد علاقه هند و پاكستان است، سال‌ها كشمير به دو ايالت تقسيم شده، ايالتى كه در اختيار پاكستان و ايالتى در اختيار هندوستان است و فراموش نكنيم كه اكثريت مردم كشمير مسلمان‌اند.

گويا اخيراً هند به اين فكر افتاده است كه بر تمام كشمير غلبه كند و اين منطقه حساس و پرجاذبه را در اختيار بگيرد. اى كاش از طريق ديپلماتيك وارد مى‌شد ولى زورگويى را ترجيح داده و با لشكر عظيمى كه به آنجا اعزام داشته، عدّه زيادى را به خاك و خون كشيده يا بازداشت كرده‌است.

حل مسئله كشمير از طريق ديپلماتيك ممكن است، اينجاست كه مسلمين جهان بايد اين منطقه از جهان كه اكثريتش مسلمان هستند را فراموش نكنند و برادران اسلامى خود را از زير فشار هندوستان نجات دهند، چراكه بى‌تفاوتى در اين راه در پيشگاه خدا مسؤوليت فراوان دارد.

البته و صد البته اميدى به مراكز جهانى نيست، آن‌ها از اينكه مسلمانان و هندوها به دست يكديگر كشته شوند سود مى‌برند، مسلمين بايد احساس مسئوليت كنند والا در پيشگاه خدا پاسخى ندارند.»

انتهای پیام

captcha