افزایش ۱۹۶ درصدی کشفیات جرائم فضای مجازی در قم
کد خبر: 3835818
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

افزایش ۱۹۶ درصدی کشفیات جرائم فضای مجازی در قم

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی استان قم درباره فضای مجازی و افزایش جرایم فضای مجازی در چهارماهه نخست سال ۹۸ گفت: نزدیک به ۶۰۰ درصد افزایش جرایم فضای مجازی در استان قم داشتیم،‌ اما لازم به ذکر است که در چهارماهه نخست سال ۹۸ با افزایش ۱۹۶ درصدی کشفیات این جرایم روبه‌رو هستیم.

افزایش بیش از صد درصدی کشفیات جرائم فضای مجازی در قمبه گزارش ایکنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان قم امروز، 27 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت «پدافند غیرعامل» گفت: در چهارماهه اول سال 98 مأموریت نیروی انتظامی روند رو به جلو و با شتاب بیشتر از سال 97 داشت.

وی افزود: در اکثر مأموریت‌های ناجا با همراهی بسیاری از نهاد و سازمان‌های استانی تلاش کردیم تا عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذاریم، در موضوع مقابله و پیشگیری از سرقت، در کاهش سرقت‌ها امروز استان قم در کل کشور در افزایش سرقت رتبه 29 را به خود اختصاص داده‌ است و اگر با این روند رو به رشد و با تلاش بیشتر پیشروی کنیم، در لیست منفی قرار خواهیم گرفت.

آقاخانی درباره مبارزه با کالای قاچاق در قم بیان کرد: در این چهار ماهه 73 درصد افزایش مبارزه با کالای قاچاق را داشتیم و در همین راستا بیش از 12 میلیارد تومان حجم مالی کشف شده‌ است.

وی افزود: درباره مبازره با مواد مخدر در این چهارماهه 18 باند مواد مخدر ثبت، ضبط و کشف شده‌ است و نسبت به سال گذشته حدود 65 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

افزایش 600 درصدی جرایم فضای مجازی

سردار آقاخانی گفت: درباره فضای مجازی و جرایم فضای مجازی که رویکرد دشمن به این سمت سوق پیدا کرده‌ است، متأسفانه آمار خوشایندی در دسترس نیست و نزدیک به 600 درصد افزایش جرایم فضای مجازی در استان قم داشتیم اما لازم به ذکر است که در چهارماهه نخست سال 98 با افزایش 196 درصدی کشفیات این جرایم روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: درباره برخورد با افراد شرور با 21 درصد کاهش جرایم، در مسائل اخلاقی و هنجارهای اجتماعی با 28 درصد کاهش جرایم و در مورد تصادفات جاده‌ای با 8 درصد کاهش تصادفات فوتی مواجه هستیم.

آقاخانی گفت: در موضوع نزاع و درگیری‌ها شاهد کاهش 32 درصدی در سطح جامعه و با 47 درصد کاهش جرایم امنیتی روبه‌رو هستیم و بنابراین به طور کلی درباره ‌جرایم امنیتی با شیب آرام و ملایمی در حال فعالیت  و حرکت مثبت هستیم.

وی افزود: درباره عفاف و حجاب که دغدغه اصلی جوامع و مسئولان استانی است، قرارگاه 19 هفته‌ای یک بار با ریاست آیت‌الله سعیدی برگزار می‌شود، در استای طرح‌های مقابله با ناهنجاری‌ها، اولین طرح ناظر بر پوشش و حجاب بانوان در ماشین‌ها بود و دومین طرح ناظر بر اماکن عمومی است که به زودی اجرا خواهیم کرد.

فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: در فضای مجازی و کلاهبرداری‌های اینترنتی مردم به دلیل عدم اطلاعات عمومی آسیب‌های بسیاری دیدند، لذا از مردم خواهش می‌کنیم تمامی امور بانکی خود را از شعب بانک‌ها انجام دهند، همچنین وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌های دایر شده در سطح شهر پارک کنند.

وی ادامه داد: تعداد کل پرونده‌های موجود در مشاوره انتظامی استان قم بالغ بر 6 هزار و 700 مورد بوده که 83 در صد آن منجر به صلح شده‌ است.

فعالیت 160 تشکل

همچنین در این نشست محمدرضا گروسی، معاون سیاسی استانداری قم بیان کرد: در موضوع امنیت و احساس امنیت در استان جزو استان‌های برتر کشور هستیم؛ از ابتدای سال جاری بالغ بر 60 میلیارد ریال در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه شده و درباره تجهیز مراکز فرهنگی و ورزشی در مناطق حاشیه استان نیز طرح‌هایی اجرا شده‌ است.

وی با ذکر این نکته که 160 تشکل در سطح استان قم فعال هستند، گفت: استانداری از طرح‌های تشکل‌ها که نیازمند مردم درباره کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، حمایت مادی و معنوی خواهد کرد.

گروسی با اشاره به اینکه برنامه‌های احتماعی استانداری حول محور مردمی است، اظهار کرد: در چهارماهه اول سال 98 شاهد کاهش 40 درصدی درباره جرایم امنیتی در استان بودیم.

انتهای پیام

captcha