حضور ۸ هزار کودک و نوجوان در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3835775
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

حضور ۸ هزار کودک و نوجوان در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های استان قم با اشاره به رشد ۸۰ درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: امسال شاهد حضور ۸ هزار کودک و نوجوان کتابخوان قمی در این جشنواره بودیم.

حضور 8 هزار کودک و نوجوان در جشنواره ملی کتابخوانی رضویبه گزارش ایکنا از قم، آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی امروز، 27 مردادماه در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

در آغاز مراسم، فضای سالن با مدح‌خوانی احمد علوی، شاعر برجسته قمی متبرک به نام امیرالمؤمنین(ع) شد و در ادامه گروه هم‌آوایی «انصارالحجه» که متشکل از نوجوانان خوش‌ذوق قمی بودند، فضای سالن را عطرآگین کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر عطاء‌الله، جباری مدیرکل امور کتابخانه‌های قم در این مراسم گفت: کتابخوانی آن‌قدر حائز اهمیت است که امروز برای جشنواره مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان برخی از بزرگان و مسئولان در این مراسم حاضر شدند.

وی افزود: امسال کتاب‌هایی با موضوع امام جواد(ع) در بخش ویژه جشنواره قرار گرفت و همچنین امسال شاهد رشد 80 درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی بودیم.

جباری با اشاره به اینکه امسال شاهد حضور 8 هزار کودک و نوجوان کتابخوان قمی در این جشنواره بودیم، بیان کرد: 3 هزار و 500 نفر به صورت الکترونیکی،‌ هزار و 700 نفر کودکان، 900 نفر نوجوانان در این جشنواره شرکت کردند.

وی با ذکر این نکته که برگزیدگان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سوی تهران انتخاب شدند، اظهار کرد: این طرح قدمی کوچکی در مسیر معرفی اهل بیت(ع) است که ما به عنوان خدمتگزار اهل‌بیت(ع) انجام دادیم.

در پایان این مراسم از 77 نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی رضوی تقدیر شد.

یادآور می‌شود، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت استانداری قم، آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، دانشگاه قم، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مجمتع ناشران و دنیای کتاب و .. برگزار شد.

انتهای پیام

captcha