راه‌اندازی ۳۳ ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گیلان
کد خبر: 3830584
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

راه‌اندازی ۳۳ ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گیلان

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان از راه‌اندازی ستاد‌های شهرستانی طی هفته پیش‌رو خبر داد و اظهار کرد: ۳۳ ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ۳۳ شهر گیلان به ریاست ائمه‌جمعه استقرار می‌یابد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن کربلایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان امروز، 6 مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستور خداوند در ارجحیت امر به معروف و نهی از منکر بر دیگر فروعات، اظهار کرد: خداوند در امر به معروف و نهی از منکر بدوا خود مجری آن است.

وی در اشاره به برتری برخی از مؤمنان بر دیگران، تصریح کرد: قرآن کریم به کرار به لزوم رعایت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نه به معنی مخالفت، بلکه به معنی دوست داشتن یکدیگر است و لذا آمران به معروف و ناهیان از منکر از دوستان و یاران الهی هستند.

کربلایی امر به معروف و نهی از منکر را بالاتر از دیگر واجبات الهی خواند و گفت: در آیات و احادیث به اهمیت بسیار زیاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است.

وی از انحراف این فریضه در جامعه سخن گفت و افزود: در جامعه ما ذهنیتی منفی در این راستا وجود دارد؛ این در حالی است که در زندگی روزمره هر یک از ما بارها و بارها همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اظهار کرد:‌ در 80 اداره استان شورای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که به ریاست مدیرکل اداره می‌شود و زودی از حالت رکود و نیمه‌فعال در خواهند آمد.

کربلایی با تأکید بر فشار برخی از نمایندگان بر روی مدیران ادارات در تحمیل نیرو، بیان کرد: در این خصوص اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارات باید با روش مراقبت از مدیران بیش از بیش فعال خواهند شد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی برابر با اصل قانون دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر امری واجب است و فقط مربوط به این دوره نیست و از ابتدای انقلاب حضرت امام خمینی(ره) تلاش بر استقرار آن بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان ستاد مذکور را مدافعان آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد و متذکر شد:‌ اگر مدیری خلاف می‌کند اصحاب رسانه می‌توانند با اتحاد و همدلی با یکدیگر علیه آن مدیر خبر تهیه کنند و صدا و سیما نیز می‌تواند با عدم قرار دادن تریبون همراه و همگام با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شود.

کربلایی بیان کرد:‌ در صورت تذکر به مدیران متخلف و عدم ترک تخلف، ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانونا می‌توانند آن مدیر را به دستگاه قضایی معرفی کند.

وی از راه‌اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها طی هفته پیش رو خبر داد و اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها به ریاست ائمه جمعه می‌باشد لذا 33 ستاد در 33 شهر استقرار خواهد یافت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهایی که موجودیت دارند موطف به همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت موازین شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر هستند.

کربلایی با تأکید بر طرح ناظر در سطح استان، گفت:‌ در حال حاضر 95 درصد افرادی که در اتومبیل‌ها کشف حجاب می‌کنند، اخطار و تذکر می‌گیرند تا دیگر تکرار تخلف فوق را نداشته باشند.

انتهای پیام

captcha