نقش‌ بی‌بدیل بقاع متبركه در نشر فرهنگ دینی
کد خبر: 3829516
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
آیت‌الله دستغیب اظهار كرد:‌

نقش‌ بی‌بدیل بقاع متبركه در نشر فرهنگ دینی

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری تأكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبركه به قطب‌های فرهنگی گفت:‌ بقاع متبركه می‌توانند به خوبی در نشر فرهنگ دینی و اسلامی نقش مهمی ایفا كنند.

نقش‌ بی‌بدیل بقاع متبركه در نشر فرهنگ دینیبه گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، اول مردادماه، در دیدار با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای فارس گفت: شاهد یک حرکت بسیار بزرگ و مهم هستیم که هم جهات عقلی و هم جهات احساسی در آن جمع است و به سمت قله رفیعی که شأن سومین حرم اهل بیت(ع) است در حرکت هستیم كه این حرکت سازنده را مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش مجموعه صدا و سیمای فارس می‌دانیم.

وی افزود: مجموعه صدا و سیمای فارس پیشتاز تحقق نظریه و دستورالعمل رهبر معظم انقلاب بوده است که بقاع مقدسه و متبرکه باید هر کدام قطب فرهنگی باشد و این بسیار دامنه گسترده و وسیعی دارد و شاخص و بارز آن را در استان فارس شاهد بودیم که تا قبل از فرمان معظم‌له و این حرکت وسیع و گسترده چند سال اخیر نوعی مظلومیت برای شیراز و استان فارس بود، هرچند علاقه‌مندان و ارادتمندان این آستان مقدس و دیگر امامزادگان بزرگوار به زیارت موفق بودند و بهره می‌بردند اما نه با این وضعیت گسترده و شناخت و معرفت آلام و بهره‌برداری فردی و اجتماعی.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینكه هر كدام از بقاع متبركه می‌تواند به خوبی در نشر فرهنگ دینی و اسلامی نقش مهمی ایفا كند، گفت:‌ آنچه که مورد توجه صدا و سیما قرار گرفته است، نشانی از مودت و دوستی به خاندان رسالت و هم نشانی از ولایت‌مداری کارکنان این مرکز است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این دامنه وسیع و گسترده فقط در برگیرنده استان فارس نبود بلکه در سراسر میهن اسلامی، ارتباط با مراکز استان‌ها و خصوصاً با تهران همه آحاد ملت ما را نسبت به حرم سوم اهل بیت(ع) آشناتر کرد. حق و سزاوار است این بزرگوار یعنی شخصیت احمدبن موسی(ع) و امین ولایت معرفی شود.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) همچنین گفت: جشنواره چلچراغ سال گذشته بسیار مطلوب و ارزنده برگزار شد و امید است امسال نیز بهتر از سال قبل انجام شود.

آیت‌الله دستغیب گفت: صدا و سیمای فارس نقش بسیار ارزنده‌ای در انعکاس و بازتاب برنامه‌های حرم مطهر احمدبن موسی(ع) ایفا كرد چنانچه در اوقات نماز جماعت، شکوهی که از اجتماع اهل ایمان و ولایت شاهد هستیم نتیجه فعالیت‌ها و پوشش گسترده برنامه‌های صدا و سیمای فارس در خصوص احمدبن موسی(ع) است و این وظیفه‌ای است که نباید از آن غافل شویم.

وی همچنین به ساخت سریال امین ولایت اشاره كرد و گفت: سریال امین ولایت حضرت احمدبن موسی(ع) یک کار ارزشمند و فاخری است که جای کار دارد. بهترین موقعیت و فرصت همین زمان است که دغدغه همه ماست و امیدواریم برای خدمت بهتر و بالاتر این کار پرارزش هم زودتر آغاز شود و به انجام و به سمع و نظر مردم برسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دانشنامه حضرت احمدبن موسی(ع) نیز گفت: دانشنامه حضرت احمدبن موسی(ع) که در مورد آن در فرصت اجلاسیه مکان‌‌های مقدس با دیگر دوستان که به منابعی دسترسی دارند صحبت شده است، انجام گیرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید کسی که این امامزاده عظیم‌الشأن را اکرام کند و برای حضور دوستان و ارادتمندان ایشان شرایط را فراهم کند و برای معرفی اهدافشان و رساندن آن به سمع و نظر مردم چه در ایران اسلامی و در خارج از ایران تلاش کند مورد دعای خیر پدر بزرگوارشان امام موسی‌بن جعفر(ع) و برادر بزرگوارش علی‌بن موسی الرضا(ع) قرار گیرد و امیدوارم همواره با ید واحد به اهدافی که داریم برسیم.
انتهای پیام

captcha